Via diedre Sud, 200m/V+, Quiquillon, Orpierre

Amb aquesta piada iniciem el resum de les vies que hem fet aquestes vacances!!!!

Les iniciem a Orpierre, unes 6 hores de viatge si sortim de Barcelona o rodalies, direcció a Marsella, i tot seguit amunt dirección a Grenoble, i a mig camí trobem Orpierre.
La primera paret que ens apropem es el Quiquillon, un esperó espectacular que al darrera amaga dues parets orientades a est i a oest per poder disfrutar-hi totes les hores del dia!
Petit poblet molt acullidor i tranquil en el que hi ha moltes vies, sobretot totxo, i algunes vies llargues de fins a 200 metres, sempre molt ben equipat, amb químics, parabolts, i algún spit despistat….un bon lloc per escalar amb tranquilitat!!!!!!
La primera via es el Diedre sud, puja pel diedre que es veu a la dreta del esperó del Quiquillon. Molt visible desde el poble.
Aproximació: sortint cap a l’est d’Orpierre, trobem una carretereta a l’esquerra que ens puja a l’aparcament de l’adrech, on deixem el cotxe, aquí agafarem un caminet que surt a l’esquerra, que baixa una mica a l’inici per remontar suaument al final per sota tota la cara sud del Quiquillon fins al diedre on s’inicia la via.(15minuts)
Nom a peu de via.

Via equipada per no patir amb químics i no cal portar-hi res més!

Llarg 1(V+): s’inicia en placa fisurada, un pas dur a meitat que fa tibar fort, i seguir per terreny més fácil fins l’entrada del diedre, en una bona repisa a la dreta. Llarg molt curtet.
Llarg2(V+): entrem en diedre, s’inicia fácil, per passar un pas més dur a meitat i tot seguit
seguit sortir cap a la dreta a l’alçada d’una sabina en una repisa….llarg per disfrutar del diedre.
Llarg3(V): encarar el desplom per la dreta amb molt de canto,i sortir per la dreta per una placa molt guapa.
Llarg4(V+): un parell de passos durs per una placa molt vertical, per relaxar-se a mesura que guanyes alçada i arribar per una placa molt maca i tranquila d’adherència a la reunió.
Llarg5(V): travessia molt maca, tot i que es evitable per la vira de sota, val la pena fer-la ja que te passos molt bonics….podem fer reunió al final o seguir en trevasssia caminant a buscar el peu dels dos darrers llargs.
Llarg6(V/V+): Llarg que s’inicia per un arbre i molt vertical en tendencia a la dreta i canto, un pas una mica tonto i a seguir disfrutant fins a reunió cómoda.
Llarg7(V)Seguint la tendencia de l’anterior llarg, mantingut, vertical i tendencia a la dreta, i una sortida a cim amb molt d’ambient!!!
els cantos son impresionants i et permenten penjar-t'hi sense manies!!!
Descens: Tot i que es hi ha rapels, es més interessant seguir la cresta fins al final, una mica per la cara oest per tornar a la cara est pel collet i baixar a l’aparcament en 30 minuts.
En fi, una via molt interessant i que crida l’antenció quan es mira l’esperó des de la terrassa del bar del poble. Tot i que hi ha algún pas pulit, no molesta per escalar la via amb tranquilitat!

Veig que vau començar bé les vacances, l'escalada provençal sempre és molt bona. No us hi vau rostir al juliol?

eii guapos!!
ben tornats!
quina intriga a veure totes les piades! ..esperarem impacientment!

una abraçada!

Unknown ha dit...

Benvinguts!!! El lloc és preciós! i aquesta primera via molt xula! una abraçada ben forta als dos!

Atori ha dit...

Como siempre: EXCELENTE
Gracias por compartir vuestras experiencias con todos, sinceramente: me encanta vuestro blog =D.
P.D. Gracias a vuestra rese de la Xelo Bam, conseguimos subir y bajar sin problems ...

Enhorabuena Bouws!!

Unknown ha dit...

Benretrobats kutres!
la bloggoesfera estava trista sense les vostres piades.
Tot era moooolt bonic, però faltaven les vostres aventures.

Ens veiem per algun bar d'aquestos!

Bones Joan! ja tornem a estar per caseta! de calor molta! però triant bé la cara on escalar i matinant, cap problema! les vies es deixen fer amb facilitat si matines!

Lux! n'hem fet moltes de batalletes estes vacances! a veure si tenim paciencia per anar penjant-les totes!!

Clara! com tu per aquí! el lloc es molt guapo, i tranquil, si fas via llarga clar! si fas totxo la cosa està una mica més vistada...però res que pugui molestar massa!

Gracias Atori! me alegro que a piada de la Xelo Bam os sirviese! nosotros también hemos bebido de vuestros comentarios en mas de una via! gracias también a vosotros!

Blai!!! mecatxis! a veure si et recuperesaviat i fem alguna de les bones per aquestes parets de casa nostra! En tenim alguna de pendent per anar-hi amb algú que li foti fort!!!! je je e

edunz ha dit...

bona pinta, i de camí als alps.. mmm.. que bé.
fins aviat

Raquel ha dit...

Mmmmmm...!!! Ja esteu per aquí!! Quina il·lusió tenir notícies vostres!!
Aniré llegint a mesura que pugui... que porto una feina amb el trasllat... quo tinc temps ni per mirar blogs... i com que aquí internet funciona quan vol...
Però us envio un petó moooolt fort als dos!!!
Se us trobava a faltar!!

Edu! el lloc està molt bé per escalar tranquil i no partir...tot i aixó vam estar a altres zones que segur que t'interessen més! més paret, exposició, compromís....ambient....ja les anirem publicant!

Raquel!!! ja s'han acabat les vacances i tu encara de trasllat!!! mecatxis!! a veure si feu un nou sopar de dones i vinc de cuinar!!!je je je!!

Raquel ha dit...

I tant que farem un soparillo de noies!!! Ara... a continuar amb el trasllat les obres...
I... tu ves preparant un menú... jijiji... i els guants per rentar plats!!!