Roques del Masmut: Fisura Carrasca 135m/6b o V+/Ao

............seguim per teruel..........tot i que més prop de casa! el tercer dia del pont de tot sants ens apropem a Peñaroya de Tastavins, a pocs km d'Horta de Sant Joan! El nostre objectiu es escalar a les Roques del Masmut, sempre n'havia sentit parlar però mai hi havia escalat.
Portàvem varies ressenyes, la Picotasso, la Fisura Carrasca i la Chorrera...aquestes dues últimes equipades...

Com vam arribar una mica tard i cansats del dia anterior(Organos de montoro) ens vam posar a la Fissura Carrasca, la més propera al parking i gairebé equipada completament!

Com arribar: Be, nosaltres veníem de Órganos de Montoro, però venint de Barcelona cal anar per la AP-7 fins Hospitalet de l'Infant, aquí sortir cap a Mora, Gandesa, Horta Sant Joan, Valderobles, Peñaroya...

Aproximació: Des de Penyaroya seguirem els cartells indicadors del Roques del Masmut fins arribar a un parking on veiem les roques a l'esquerra i la via en qüestió en primer pla....baixarem per un caminet direcció a peu de via..son uns 3-4 minuts des de el parking.

Per casualitats de la vida, la cordada del davant eren els aperturistes, J. Benedé i l. Royo, amb els "compañeros", i ens van explicar que aquella era una "via protesta" en contra de les vies majoritàries del sector, poc equipades material bastant precari i difícils de protegir, cosa que fa que la gent i vagi un cop i no més!!! per aquesta raó ara estan fent vies més equipades per ampliar l'oferta a l'escalador mig!!!molt simpàtics i bona gent!

La via: es força vertical sobretot en els 2 primers llargs. Tot i que es pot forçar en lliure, es pot fer amb A0 tot el que passa de V, menys en l'última tirada que el V+ es obligat....
La via es prou varia, passos de placa, diedre i desploms atlètics, fan que la via no sigui tant ràpida com semblaria a primera vista.....Tot i que està equipada no està de més portar algun friend mitjanet....i un estrep no aniria mal per alguns del passos desplomats...

1 Llarg(25m/6a): Surt des de la carrasca(alzina en català estandaritzat...) que hi ha al peu de la fissura..el pas més difícil es arribar als dos primers parabolts, i ambA0 es fa de meravella! després l'altre pas tonto el tenim abans d'entrar a la reunió, tira enrere i es de molta confiança....

2 llarg (20m/6a): tornem cap a la fissura, tenim que pujar sobre un bloc enquestat, el pas es obligat i es molt estrany...

després segueix per fissura tancada fins que sobre i tenim una repisa a l'esquerra on farem reunió.

3 llarg (30m/6b): ara en placa pujarem fins al pas complicat, estret, i sense peus, arribar al primer parabolt d'A0 te la seva gracia,

després 2 A0 i ens quedem en placa ja més fàcil i xapes allunyadetes...fins una feixeta de l'esquerra on farem reunió...

4 llarg (30m/V): puja en placa fins arribar a un amfiteatre que desploma a sobre del que hi tenim la reunió..tot i que no ho sembli està protegit...per la dreta hi ha dos parabolts i un clau...ben obert de cames i amb confiança sobre els bolos es fa be en lliure..però amb molta confiança, semble que vagin a saltar sols mirar-los! de primer millor fer-ho amb A0....
entrada a reunió...ejem ejem....v? si....

5 llarg (30m/V+): Aquí tenim dos opcions, o seguir per la fissura, en passos com a molt de III+(sortida original) o sortir per la dreta en placa molt bona roca amb un parell de passos de V+ obligats i durs, que ens porten fins al cim!!!!

Descens: des de el cim anirem cap a l'oest, (esquerra) a buscar unes fites i unes fletxes difuses verdes ens porten fins al cotxe......

Molt recomanable anar al mirador que hi ha una mica més endavant de l'aparcament, on tindreu una vista impressionant de les roques(la primera foto).....i si es posta de sol...ja no us dic res!

Participants: Antxi, Angels, Blai, Rafa, Llorenç

Raquel ha dit...

Ostres, veig que tot i buscar una via paravoltada per denscanar el coco que havieu deixat en l'anterior, us va tocar fer coco altra vegada!!
Felicitats!

Pietro ha dit...

Un tema una mica polèmic aquest d'equipar vies "protesta" a base de parabolts allà on no n'hi havien per enlloc. Però vaja, és el tema de sempre,...jo crec que cadascú és lliure d'equipar vies com i on vulgui sempre que no trepitgi la feina dels altres. A més, jo francament també agraeixo que cada vegada hi hagi més vies segures al Masmut (tinc casa a Morella i em queda molt a prop ;) ). Però, la Picotasso per exemple, si no recordo malament, només té expansions a les reunions i un parell d'espits pels últims llargs. La resta tot ponts de roca i possibilitat de posar tascons a dojo. Tot i no estar "equipada" la vaig trobar una via molt segura i divertida.

Bones Raquel...cert que anavem a buscar una mica de relax mental, tot i el vam trobar, a canvi d'un estrés muscular! vam tenir que tivar bastant i els A0 eren durs...tot i aixó la via es molt maca, i si la fas en lliure segur que la disfrutes molt més! Els passos son aillats...i amb el teu grau....cap problema!
Prieto, tens raò, es un tema polèmic, tot i aixó el que em van comentar era que amb la filosofia de mantenir homogenitat en el tipus d'equipament a la zona, s'havia convertit en un territori esclusiu i elitista, no deixant cabuda a la resta d'escaladors....
el que han fet ells es fer algunes vies equipades, (on tampoc et regalen res..) i ara pots triar, o fer-ne d'equipades o de desequipades....jo on ho trobo pas malament ja que en el cas d'aquesta via sense parabolts seria bastant expo en molts passos ja que es feia dificil de protegir amb friends i tascons.

Res, que la polemica per qui vulgui discutir! jo vull escalar!

Pietro ha dit...

Per cert, tu no ho deus saber però ens coneixem ;) . Vem coincidir a la via del diedre de l'agulla superior d'Amitges,...si si erem aquella parella que feiem tap a mitja via, jejeje

Ep!!! dons no ho sabia però si que recordo la parella que portavem al davant!!! ens vam fer les fotos de fim mutuament! anaves amb una noia que li va costar una mica..ejem ejem....tinc un parell de fotos vostres! si puc te les faig arribar!
quina coincidencia! i quina memoria! Veus, ara em caus millor!!je je je!!

Neng!
Si k esteu forts!
Ens veiem la setmana k ve.....

Un petonet a l'orella!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Quina campanya! Organos de Montoro i Roques del Masmut! felicitats per les vies, m'han entrat ganes de conèixer aquests topants, gràcies per la informació.

Hello

A banda de felicitar-vos per les 2 vies (organos i aquesta) ... brrr quina enveja!!!!!!!! tinc unes ganes d'escalar als organos!!!!

Un comentarí de reflexió (sense ganes de polemitzar): Veig llavors que s'esta portant a terme una activitat equipadora al Mas Mut i als Organos amb una filosofia de crear unes cuantes vies equipadetes per que hi vagi mes gent.

D'una banda (egoistament) em sembla be, perque tindré mes vies a probar, amb mes possibles companys de cordada i mes motius per anar. Puc entendre la tristor de veure una zona maca on part de les vies es moren perque no es repeteixen o no son atractives.

D'altre em surgeix una reflexió: Realment han mesurat l'impacte de les seves decissions? Es a dir, si ara al Mas Mut o als Organos eren unes escalades solitaries, amb ambientillo i compromis, el fet de crea vies de V obligat i chapa i sigue, pot fer que siguin vies on a partir d'ara et trobis cues ... i es lo que volen ells? o lo que volen es que vingui una mica + de gent perque no caiguin en l'oblit les vies existents? Creieu que han valorat el preu d'un increment de gent i + massificació?

Simplement us ho plantejo perque son els dubtes que m'han surgit al llegir els vostres post i els d'en J. Benedé i l. Royo

Vagi be!!!

Jose

Quan he vist la ressenya i he vist que era tot 6a i 6b, he pensat: ui, els Kutres han mutat !

Són xules aquestes roques, només les conec des de sota. Gràcies per la informació !

Pere!!si que estem forts....de brasos per fer A0!!!!recorda que més enllà del V+/6a no hi ha res més!
Jaume, val molt la pena fer una visita a la zona tant les roques com la gent i els pobles son molt guapos, ep!!! i encara ens falta la ressenya de l'ultim dia als estrets d'Arnes!!! je je je...
Jose, cert que es un dilema, i com a tal hi ha opinions per tots els gustos i es dificil dictar sentencia...Tant als Organos com al Masmut la majoria de vies estan molt poc equipades, i son poques les linees que queden per equipar..per tant no crec que mai es converteixin en zones de molta massificació tipus Montserrat o llocs similars...la ventatja que tenen es que estan deixats de la ma de deu...lluny de grans ciutats i amb carreteres precaries, així que poca massificació hi haurà....tot i aixó que hi hagi unes poques vies equipades ho veig be, sempre que no trepitigin les vies l'altres aperturistes...

Joan!! no em mutat! seguim sent kutres! l'esencia no la perdem! Tal com ja vaig comentar algun dia, ens podriem plantejar una quedada per aquella zona....val la pena....hi ha algunes vies que es poden fer pels mortals com nosaltres!