Via d'en Martí(6a+ o V/A1)-Serra del Verd

Aquest cap de setmana ens em dedicat a buscar bolets, i per tant em deixat l'escalada per altres dies, escalar es pot fer sempre, i buscar bolets es cosa de temporada!!!
Be, la via que pengem la va fer l'any passat, i la tenia penjada al Madteam, i tenia ganes de tenir-la també al blog, ...es una via molt guapa, en un lloc prou solitari, val molt la pena fer-li una visita.
Aproximació:
Cal arribar fins al poble de San Llorenç de Morunys, des de Solsona, (recomanable, o des de Berga), des de Sant Llorenys de Morunys, direcció cap a la Coma, on es pot para a fer el cafè a cal bar que hi ha davant la font!(des de aquí ja es veu la pared i la via) un cop passat el poble(petit), trobarem un desviament a ma dreta, a l’alçada d’un gran xalet que esta a ma dreta. Un cartell indica cal Fité. Seguirem el camí fins al final, “Cal fité”, es preferible deixar el cotxe a la corba anterior, sinó ja aparquem dintre de la casa! i cal respectar la intimitat de les persones al igual que la propietat privada.

Des de la casa es veu perfectament la pared, la via, i l’aproximació es directa amb uns 5 minutets.
Dificultat: 6a+ (máxim obligat V/A1)

Material:
cintes expres, cordinos per claus amb forat petit (veure foto) i estreps. La via està pràcticament equipada(segons els equipadors) amb algun parabolt, spits i claus. Per nosaltres com a cutre-escaladors que som, recomanem portar friends i fissurers per si les mosques……(Vam utilitzar el alien vermell en la segona tirada i blau en la tercera i un friend gran per la primera tirada i quarta.
Descens:
Sense pujar mes amunt de la reunió final, baixar cap a la dreta de la pared, buscant el camí mes fàcil, es pot baixar caminant o trobar-te un rapel de sde una alzina, nosaltres vam reforçar el rapel amb una baga plana i fam agafar aquesta opció (uns 50-55 metres de rapel). Que et retornen a un caminet que et porta a peu de via.
Des de peu de via arribant a cal fité, agafarem el cotxe i baixarem fins Sant Llorenç de Morunys, i anirem a Bar Simón, (davant de l'esglesia) on demanarem una tapa de llengua i un "trunfus de l'olla" i un parell de quintos. Tot seguit tirant carrer avall, i girant a la dreta, arribarem al Bar Bastets, on caldrà demanar un vermut i un "variat", si finalment paguem al Sarafí, ens deixarà enfilar el carrer recte fins al Bar Jardí on podrem gaudir de l'últim "quinto" i la terrassa.
Descripció de l'itinerari:

Orientació:
Sud/sud-oest
Llarg1: (Vº) La via s’inicia just damunt/darrera un bloc caigut( veure foto) i per una fissura que s’enfila cap a l’esquerra, on i veurem dos spits, superada la fissura, tirem a l’esquerra, per trobar un clau, aquí pujarem recte fins una gran sabina que es troba en una feixeta al peu d’un diedre on es troba la primera reunió muntada amb dos spits. (3 spits i 1 clau)

Llarg 2: (IV+/V) Cal sortir a l’exterior del diedre, en placa, i pujar recte, en direcció a unes alzines, anant a buscar una petita bavaresa, on vam utilitzar també l’alien vermell ja que allunya una mica. Al final de la placa passar a l’alzina i muntar reunió cap a l’esquerra. (4 spits)

Llarg 3: (6ª+ o V/A1) Surt en tendència força marcada a l’esquerra, buscant un seguit de claus i spits, en el moment de posar-se dret, i ha algun punt que allunya algun clau i vam posar alien blau.(sembla que hi falti alguna cosa.) En aquesta tirada alguns claus tenen el forat molt petit i es bo tenir a ma un parell o tres de cordinos per poder xapar. Ep! El clau que trobem cuan estem de peu sobre una llastra surt sols en mirar-lo. La tirada acaba en una esplèndid balcó sobre el mateix esperó central de la pared! (molts spits i claus)

Llarg 4: (IV+) Sortim en tendència a l’esquerra cap a l’interior del diedre, buscant un sostre amb molt bon canto, de camí vam posar un friend gran per que allunya un pelet… i un spit, que ens porta a la 4 reunió just a sobre del sostre. (1 spit)
Llarg 5: (V) Aquesta tirada es un regal, esplèndit primer diedre. Després arribem a una zona fàcil i seguim pel diedre de la nostra esquerra, seguirem el diedre fins al final, vigilar, ja que recte esta molt descompost, quan arribant a dalt no veiem res, em de buscar un spit, a sobre del roc que tenim a la dreta, i que ens permet sortir sense utilitzar res de material (6 spits)

Participants:

Antxi i Llorenç

Ramon Maeso ha dit...

Felicitats per la via, és força bonaa.

notros la vam repetir amb al victor farà cosa d'un any, només amb cintes pases sobrat. Pots empalamar el 2 primers i els dos últims sense problemes. Les vies de la dreta, Rama Ketama i Ful d'istambul, tamb són recomanables, fa falta algun friend mitja i aliens o tascons

Aprofito per recomanaros anar a veure el pase q fa el pere el diumenge,el vespre al centre, 2 viotes brutals.

felicitats x l'activitat

salut

Encara recordo el saque que hi vaig tenir, al tercer llarg ! El company m'havia donat molta corda perquè em fregava molt i vaig baixar un bon tros ! I cap per avall, pel pes de la motxilla....

Però segueixo pensant que és una via maca !

eii kutres!!

i una piada de la caça de bolets...;-)))

encara no n'he menjat akesta temporada....:-((((..
bé des de les dolos!!

aiix que es l'hora de supar!!

la via....ja la tinc a la llista...;-)
de fet vaig fer fins i tot l'aproximacio pero feia mal temps i ens varem quedar fent esportiva per allà... mentre decidia si plovia o no...

una abraçada!!!

ups!!! Ramon!!! aixó de passar sobrat...je je je!!! nosaltres amb le nostre grau no! hi havia més d'un aleje i un parell de claus ballavent! un el vaig treure i tornar a posar amb els dits fent el mínim de força! tot i aixó si que es cert que cal poc material adicional per fer-la.
Gracies per l'invitació..però aquest cap de setmana anem cap a Horta!
Joan, el 3 llarg es molt guapo i per disfrutar.. a més si vas fer com jo, anant a buscar l'esperò(hi ha algún clau) en lloc de pujar per placa et jugues una castanya guapa! menys mal que es una placa molt fina i una caiguda allí no comparta, a priori massa complicacions.

Lux!!! de piada de bolets, ja la farem un altre cap de setmana, podriem fer un monogràfic de bolets! en vam trobar el dissabte, el diumenge gairebé res! En fi, vam collir de tot, pocs rovellons, pebrassos, apagallums, cama de perdiu, llengues de bou, pampes, pinatells(al meu poble mataparents), fredolics i camagrocs(mala senyal)....en fi, tot molt variat per poder fer un tast de tot! tot regat amb un bon vi català i de qualitat, embotit de la vall de Lord, verdures d'Horta, wisky("Cardú") importat d'Andorra, etc...en fi un cap de setmana gastronòmic dels bons....tu ja saps que ens cuidem!

Este finde us apunteu a Horta?!?!?!

Pekas ha dit...

Guapa vía...!!! queda apuntada...
.-))))))

jjejejeje... aquest any torna a prometre.. :-))))
Salut i muntanyes... :-))))