GAM al Bisbe V+/Ae, 230m, Montserrat

Aquests caps de setmana encara fa bon temps i ens vam apropar a fer la G.A.M. del Bisbe, ja feia massa temps que donava voltes la ressenya per la furgoneta i calia fer-la fora....ja la vam intentar fa un parell d'anys, però per raons d'indisposició dels tres components de la cordada, vam abandonar, aquest cop ha estat diferent, tranquilitat, i a disfrutar....
L'aproximació: Anirem fins a Can Massana d'on agafarem el camí direcció a agulles i monastir(GR-172), Passada la Cadireta, ja veiem davant nostre el marcat esperó que retalla l'horitzó...més endavant agafem un trencall a la dreta cap a Coll de Port(cartell indicador), seguim endavant en lleugera pujada, i trobem un altre trencall, agafem el de l'esquerra i en poc ens trobem sota el Bisbe, ara sols cal agafar el caminet prou fresat que en pocs metres ens deixa a peu de paret.(1 hora)

Material: 20/22 cintes, friends fins al nº2, i tascons, el material d'autoprotecció es per als 3 primers llargs, després ja els podem guardar...
La via: 3 primers llargs van resseguint la marcada fissura, després es dedica a navegar per plaques amb tot un magnífic pati al darrera.

Llarg 1(V/40m): s'inicia en placa per anar a buscar la fissura de l'esquerra, anem trobant algun parabolt i algun clau, fins trobar el pas més delicat abans d'entrar a reunió on caldrà apretar una miqueta.

Llarg 2(V+/40m): inici una mica tonto...per entrar a la xemeneia tindrem uns passets delicats, !
....un cop dintre encastament i amunt, aquí ja tenim més parabolts i algun esparreg despistat per arribar al darrera de la llastra, aquí tenim una reunió que no farem, anirem per la canal de l'esquerra a sobre de la llastra, vigilar els rocs del terra
...el que va de segon també pot pujar per la xemeneia....je je je...
Llarg 3(6a/35m): potser el llarg més exigent de la via, sortim a la dreta amb un passet raro i ens plantem a la vertical de la fissura, i amunt, es deixar anar fent bé sobretot el primer tram, on hi ha bona presa i et deixa colocar-te bé...
...però més amunt, hi ha una mica de corrent d'aire entre algunes xapes, i trobem alguns passets finets, on amb l'ajut d'algun A0 arribem a reunió.
Llarg 4(V/Ae,(6c) 35m): Aquí ja s'inicia la navegació pel magnífic mar de roca molt bona....i una foto de la cordada que portavem al davant i que vam anar "acossant" a cada reunió! a partir d'ara les reunions passen a ser incomodes.

Sortir de reunió, al clau amb tros de corda, i sortir a la dreta amb algun passet d'equilibri o no...
....i ens plantem a la vertical d'una bona seqüència de parabolts que ens porten amb Ae fins a reunió.
Llarg 5(6a/35m):  Fa més por del que es en realitat al final, sortim recte amunt i en poc anem en tendència a la dreta, sempre sobre bones mans i peus, i tot seguit amunt on tenim uns passets finets i més durs, ....
...per entrar a reunió resseguirem una fissureta, on tenim un parell de claus i tornem a tenir un parell de passos durs....
....per entrar per terreny fàcil a reunió...amb magnifiques vistes sobre la cara nord d'agulles....
Llarg 6(V/Ae o V+, 30m): llarg rampat on les capes allunyen una mica, dos a la vertical i la tercera anant cap a l'esperó i ens deixen sota el desplom explosiu que podem fer en lliure....
...o amb A0 dels claus i que hi trobarem, fet el pas una "Z" per terreny rampat, ens deixa sota un nou desplom
...realment hi ha molt pati....
i les vistes cap a l'oest no ens les podem perdre....
...detall del pas del temps en el desplom del 6 llarg....
Llarg 7(IV+/Ae, 15m): Superar uns passos de Ae i sortir per terreny fàcil superant un parell de ressalts i ens plantem a cim!!!
......a cim, ara cal gaudir del paisatge tant cap a l'oest .....
...com cap a l'est.
Descens: Cal fer un rapel per la cara sud per la normal, al peu passa un caminet amb marques blaves, que seguim direcció oest, fins que despŕes de pujar i baixar una estoneta, trobem marques blanques que baixen cap a l'esquerra, i que ens porten al refugi, on agafem el camí cap a Can Massana, on arribem amb 1hora a bon ritme, o una mica més si ens ho prenem amb més calma!

En fí, una via que deixa molt bon gust de boca, i que està poru equipada com per no patir massa, i tenir un pati al darrera espectacular!!!! tota una via!

Una via que et deixa content en tots els sentits, felicitats!

Felicitats, tot i que ja era hora de fer aquesta clàssica, què és molt bonica. Si no has fet l'Anglada de la Boleta Foradada. Per mi de lo més bonic de Frares.

Molt bé, parella, una molt bona via que deixa ben satisfet!

Per cert, m'ha semblat veure que les Agulles s'han torçat una mica, deu ser cosa de les erupcions volcàniques...

Jaume, si que ens va deixar satisfets, ja desde el primer metre! suposo que ja feia massa anys que voliem fer-la!

Mingo! no ha pogut estar abans! je je je! i no serà per que no ho hem intentat! 3 o 4 cops! i en un fins i tot vam arribar a la R2! prenc nota de la teva recomanació!

Gatsalue.....s'han torçat les agulles? aquesta no l'entec!!!en fi, que si que es una via que et deixa satisfet i on les fotos les fas com pots!