Serrat dels Monjos: Via Insubmissió, 200m/V

Ja feia dies que no feiem res per les parets!!! el dia es fred, i dubtem d'on anar, finalment en David, (amic del Uge de Madrid), ens diu que mai a escalat al serrat dels Monjos, i cap allà anem...escollim una via en teoria fácil, i ràida ja que fa fred i vent. Escollim la vi Insubmissió.

Hem llegit algunes piades sobre aquesta via, i tant callo no es! si saps on en poses clar!! no es neta com una aresta brucs, ni l'equipament deixa una mica que dessitjar....tot i aixó es una via distretat i que es deixa escalar.....
Ens dirigim cap a les coves de salnitre, i després de passar per sota del serrat de les Garrigoses arribem al peu de via. L'inici de la via es compartit amb la via "El Último sueño", amb el nom escrit a peu de via.
Com a material, portem friends i tascons, en moltes ressenyes indica portar claus, tot i que nosaltres vm passar bé amb friends petits.....

Llarg 1:(V) puja per un esperó guapo, uns primers passos fins i la cosa es posa més fácil per arribar a reunió. A mitat del llarg hi ha dues opcions, per un petit diedre de l'esquerra, que ens porta a una reunió, o per l'esperó que veiem a la dreta amb algún spit, que ens porta a una reunió uns metres més amunt. (no us fixeu massa en les fotos!!! em vaig oblidar el casc a casa! quin por que vaig passar!)
Llarg 2:(III) Anar en travessia llarga cap a la dreta a buscar l'esperó més tombat. A la seva base trobarem la reunió.
Llarg 3:(IV+) Pujem per la fisura de la dreta de la placa fins arribar a un spit, seguim amunt, un altre spit i per sobre de la vegetació saltem a l'esperó de l'esquerra a sobre del que hi ha l reunió.

Com veiem en les fotos, la vegetació que passem per sobre es densa i fa dubtar de si es per aquí o no!!!.....l'spit a sota es cap on ens porta...

Llarg 4:(V) Puja tot recte per l'esperó que tenim a sobre, els spits es veuen molt oxidats, s'escala molt bé tot i que l'equipament es just. El David en la feina. Llarg 5:(V) llarg curtet, pujar per l'esquera de la llastra que tenim al davant. Un clau a la llastra, a sobre de la llastra a la dreta fora de lloc hi ha un spit, i tornem a l'esquerra a pujar per canal trecada fins a reunió.
Llarg 6:(V) la travessia exposada...sortint trobem un friend abandonat...torno enrrera a demanar un casc ja que la cosa no pinta massa bé......
en la foto veiem el primer spit, que trobem, de camí no vaig poder posar res....la via segueix una mica més en travessia, un clau ronyós, una llastra podrida i amunt fins reunió. Llarg 7:(IV+) desconec si ho vam fer bé, segons les ressenyes, marca IV i tot seguit III, nosaltres vam agafar un diedr una mica bastant trencat,(en la foto el David entrant-hi) amb un clau al seu inici..un petit desplom descomposat i reunió en un pont de roca(montat) a reforçar.

Llarg 8:(IV) Seguim ense saber si anem bé, però ja li veiem el final, sortim recte per la fisureta que surt de la reunió..un clau amb un tros de cable, i res més fins una vira on anem a l'esquerra...Tothom parla que hi ha una canl amb molta terra però nosatres no la vam trobar... crec que els dos últims llargs anaven més a l'esquerra, a la dreta impossible ja que era molt dret!
per finalitzar el llarg, sortim per la dreta d'un gran bloc, per un diedre una mica descomposat que podem protegi bé. Fem reunió en els romanís que hi ha al cim...ejem ejem...
en fi, una bona activitat, dintre del que ens ha deixat fer la via, compartida amb l'Antxi i en David!

Quan no plou fot vent i fred, esperem que algun dia tornem a la normalitat meteorològica. Pel que dius no està malament la via, jo no l'havia tingut mai a la llista. Enhorabona per l'activitat.

Joan Baraldes ha dit...

Aquesta via us debia semblar una cursa d'orientació vertical !!

Felicitats

salut i a tibar

Ja tens raó Mingo! es impossible fer res en condicions aquesta temporada! La via no es tant callo com creia, els llargs 2 i 7 i 8 son lletjos, però la resta estan bé i la roca no es dolenta. No es una com la Picnic però jo m'ho vaig passar bé... tot i anar sense casc!

Joan, el tema de l'orientació aquí al serrat dels Monjos es un punt delicat, sobretot en els dos últims llargs, vam veure una canal molt a l'esquerra que no vam agafar, i creiem que era per allà, tot i aixó els llargs que fam fer extra tot i que eren els de roca més delicada, els vam poder protegir bé.

Sense casc a aquesta zona... això es com anar al Cadí amb risc d'allaus 2... je je je
La via apareix a la llista de restriccions a partir del mes que vé...així que no la podrem tastar duran uns quans mesos...

Aquesta via surt al llibre 'El plaer de l'escalada' del Ramon Majó. Això que te la mires i penses que potser un dia passes i la fas, però des que vaig veure la piada dels Dalton's la vaig esborrar de la llista. Imagino que en el fons deu ser com d'altres del Serrat...

Ostras Pere! es ven bé el mateix! vaig patir bastant..sort que no portavem cap cordada al davant! En pocs dies ja no es podrà anar a fer fins l'estiu....es el que tenen les restriccions!

Eduard, a mi em va passar el mateix, veient el post dels Dalton li vaig agafar mania, i veient que feient falta claus, la vaig descartar, però mira, ens vam animar en un dia tonto, i com bé dius, no es pitjor que moltes de les vies que hi han pel serrat...jo no la vaig trobar massa diferent de la Alta Fidelidad per ejemple...es una via on cal buscar-se la vida, sobre bona roca en general,i passatges que cal mirar-s'ho...

Hola, Kutreretrobats! Pensava que ja us havíeu afegit als blogs que s'han anat donant de baixa....

Sabent que es pot fer sense claus, serà una opció de futur, aquesta via!

Per cert, si algun dia feu alguna via no massa difícil i m'hi voleu, ja sabeu on sóc, que ara necessito rodar una mica...

Bones Joan!!!

no ens haviem retirat, simplement la feina m'ha acupat més del que pensava! i hem escalat poc... ara retornem!

jo també tenia dubtes sobre els claus i vam trobar un parell de punts on es veia pica de martell però els aliens entraven bé!
ja hi pensava!! t'avisem a la propera, que encara no se quina es però tindràs noticies!!! je j ej!!

Raquel ha dit...

Bufff... sense casc i en aquesta zona... quina por Llorenç!! Jo crec que m'hagués quedat sense escalar...

ups....Raquel, son d'aquelles coses que no penses i després te'n pots arrepentir...