Montserrat: La Momia, Haus Estrems (6a)

Be, seguint el cap de setmana ja és diumenge. Hem quedat amb el Blai, entre setmana li havia comentat que volia anar a fer aquesta via, i va dir que no li feia massa gracia, que si que venia amb nosaltres i faríem la Pirinaica.....no van passar ni 10 minuts que revia un missatge dient que si! que anàvem a fer la Haus Estrems! Havia vist el post d'en Piter, i em va semblar un bon repte de via!

Així que tots tres, després d'esmorzar i recollir la cel.la, anem cap a la via, fa bon dia, però crec que tinc una mica de febre, i mocs...no estic massa fi....el cansament del dia anterior també es nota!

Aproximació: Be, anem cap a la via! com el dia anterior, pugem fins Sant Benet, agafem el caminet que surt a la dreta just abans d'arribar-hi, i en la cruïlla que indica Sant Salvador anem cap a la dreta, fins que trobem un trencall que puja recte amunt entre molts aritjols, fins la canal entre la mòmia i la momieta, pocs metres a l'esquerra ens plantem al peu de la canal del primer llarg.

1 Llarg IV: Puja per tota la canal herbosa, primer per la dreta després pel mig, per sortir-ne per la dreta, està prou protegida, fins la sortida....reunió en una soca d'arbre, un spit i un burí.

2 llarg 6a: El Blai la l'havia fet alguns cops, així que el deixem tirar de primer...si li fa il.lusió..que hi farem!!!je je je(quina por!) be, la primera xapa molt lluny! crec que es més fàcil que necessitis els bombers per treure't de la fissura que per recollir-te de la feixa! es molt ESTRETA!!!!!i com no! que no soc prim....m'hi vaig encallar, la meva caixa toràcica em va jugar una mala passada! i pensar que el Blai havia passat com si res! fins al final!

Que dir més! que les xapes allunyen i no s'hi pot posar res!!! i el pati es considerable! la reunió queda molt penjada.

3 llarg V: segueix diedre amunt fins una feixeta esplèndida! no es pas difícil...

......i la feixa es molt còmoda!

4 llarg IV+: de la feixa, puja en xemeneia, es pot posar alguna coseta(si vols clar, no sigui que la sobreequipis!) fins un llunyà parabolt!! les vistes aquí son impressionants! Monistrol al fons, el Monestir a l'altre fons....

i a sobre una llastra impressionant! muntarem reunió a instal·lació de sobre de la llastra.

5 llarg IV: Sortir de la reunió es el més difícil, però no hi ha res fins la meitat del llarg....i ja fins al cim.......sols hi h un parabolt.

En fi que es una via que has d'anar motivat, amb forçes, i en bon estat de salut, si no la normal de la momieta ja fa el fet!!avui encara estic amb mocs i malaltó!

Descens: cap a l'altre costat de l'agulla, trobarem un cable pel que baixarem fins al rapel, en un de 60 arribem a terra.

Dalton's ha dit...

Felicitats per la via!!

Kxxxx!! Kutres !!
com esteu de forts!!

la propera vegada que vingui amb vosaltre m'en porto el martell i els pitons.. ves a saber on em posareu!!

Aspavil !! cuida't!!
o que et cuidin...
pero això ja veig que ho fan ;-)))

una abraçada

TRanki ha dit...

Ei Bou...

Nosaltres estàvem a la SANTACANA-Araguz...una mica més i ens veiem a través de la llastrota!

També vam veure la colla de la GEDE

Crec que vaig passar per sota vostre mentre anava a recuperar la motxilla a la canal de la Momieta¿ tenieu una motxilla vermella a peu de via no?

feia fresqueta en el rappel eh?

Salut i felicitats per la via

Molt bona via, sobretot tot el que no és la xemeneia.....

Quina por que es passa a dins quan t'encalles, no ?

Bones Dalton's! gracies! va ser una via entretinguda!

Lux! el proper dia crec que serà més fàcil! aquí no es podien posar claus! tota la fisura es molt ampla! La propera a Busa o a Ager!!! amb els seguros propers o com a mínim que puguis posar alguna cosa!!

Oriol! us vam sentir quan vam arribar a peu de via...i també vam veure els de la GEDE, si algú sap qui eren...els vaig fer algunes fotos....be, un d'ells era un dels senyors de la exbotiga d'esports Campamà però no tinc el seu mail.
i si que fotia molt fred al cim! quin vent!!!! així estic ara!

Joan, aquesta via te molta feina! cal tenir el cap molt clar per posar-s'hi! i por es poc! ja m'imaginava les bombers amb un martell percutor trencant la roca per treure'm d'allà! hiperventilació...nervis, i descoordinació de moviments! panic!
Vaig baixar una mica i vaig sortir enfora, més pati però menys patir!

Piter ha dit...

Iepps !! m'alegro que el meu post us motives !!

M'ha agradat reviure de nou aquesta escalada.. sobretot el 2on llarg on no ho vaig passar be tot i ser prim !! des de baix es veu amb una altra prespectiva jeje

Apa ens veiem !!

Hola!

Felicitats per la via!!

Tinc ganes de fer-la, però pel que em dius el llarg de 6a m'acollona una mica, ai ai ai

Ens veiem!!

TRanki ha dit...

Ei bous,

Al fòrum de la feec hi ha la piada de la GEDE.

Suposo que a través del comentari podeu trobar-los!

Salut

Piter! el veure el teu post em va fer agafar-li confiança i por a la via, i tenia que anar-hi...realment val molt la pena ser prim en aquesta via! jo ho vaig pasar molt malament, vaig entra massa... i el problema es que quan entres a al fisura, no saps fins on has d'entrar! jo també crec que tardaré en tornar-hi!
traba, si vols anar-hi ves-hi molt motivat i amb forçes! el 6a, no es fotut per la si es 6a o no, sino per la exposició i lo raros que son els passos, girs, empotraments d'espatlla, bicicletes, tot val menys caure!

Oriol! merci! ja els he enviat un mail! espero que els fagi gracia!

Gracies!

Miquel Sabadell ha dit...

Ei que a mi no m'enganye-ho , si passe-ho per aquesta xemeneia de kutrescaladors no teni-ho res, aviat tindre-ho de canviar-vos el nom per krackscaladors... al hivern passat la vaig fer per segon cop i no se si tornaré..jeje! quina agonia...arrosegar-se per allà...i quan tens de sortir en fora per poder pujar...buff quins records..Fel.licitats per l'escalada!!!

je je je!!! Miquel! cert que la via la ximeneia es agònica! i de kraks res! que ens arrastrem per les parets!!!

Ara necessitem una dosis de parabolts o com a mínim fisura per posar catxarros i recuperar els anims!! el cap de setmana ha estat tot molt expo!

Hola “Kutrescaladors” soc el senyor de la botiga ex-Campama, em dic Guillem Arias i si faig (i soc) gran, em desfruitar mol de la GEDE, gracies per les fotos, i en ora bona per la via el “Ramonage” el recordo mol tècnic, encara que es una via que nomes he fet una vegada, com diu un company meu “Tengui i no vuelvi” per cer la vaig fer el dia 20 de juny del 1970, jo, si que soc gran...!!!
Ànim que això d’escalar no te fi.
Guillem

Hombre Guillem!!! les vegades que havia vingut a Campama a comprar material! allí vaig comprar la meva primera corda i cintes amb aquelles ofertes que feieu de deu cintes expres!!! deu meu!
Be, m'alegro de veure't per aquí!

gracies per la visita!

Espero poder arribar a la teva edat escalant i amb ganes!