Montroig: Pala Alta, Via Brothers Ruiz (120m/V+)

Aquests dies han estat molt estranys, surts de casa amb la idea d'anar a fer una serie de coses i finalment no en fem cap de les previstes!!! 100% de fracàs!

El dijous al matí volíem anar a fer la Redrum amb en Pere, però el destí va decidir que no...així que l'Antxi i jo ens van decidir per anar a fer l'esperó Badalona a Àger......s'ens va tirar el dia a sobre avans de trobar peu de via, així que vam decidir canviar plans i marxar cap a la pala alta a fer la Borthers Ruiz, molt més ràpida i curta!

L'únic problema que vam tenir es que amb les presses de marxar de cap de setmana ens vam deixar els cascs...així que com veureu les fotos fan una mica de fredat!! com canvia escalar sense casc! fa més por!
En fi la via no te massa secrets i es molt distreta, molt ben equipada amb spits, i propers, no representa massa compromís. El primer i l'últim llarg son molt verticals i el segon d'adherència, els tercer i quart travessies fàcils que es poden empalmar.

Aproximació: Des de Vilanova de la Sal, prop de Balaguer, prendre una pista seguint sempre els indicadors de Montalegre tots una mica trinxats. Sense arriba a l'ermita, s'ha de continuar per una bifurcació a la dreta seguint una pista que ens porta per sota de la paret. Deixarem el cotxe en la primera corba de 180º.D'aquí caminant son 10 minuts.

Material: Cintes exprés i casc!!!

La via s'inicia pel mig d'una placa sota un gran sostre a l'esquerra d'un petit contrafort. El sostre es el que es troba a la dreta del "diedre blanqueta". Es l'única línia de spits que hi ha.

1 llarg (IV+/30m):Puja vertical buscant sempre el camí que evita els desploms, en tendència a l'esquerra. 2 llarg (V/30m): Surt en travessia a la dreta, per seguir amunt, hi ha un bloc que es mou, però no cau...i després a la dreta en placa.

3 llarg (IV/25m): Seguint cap a la dreta i amunt fins un arbre, pot ser el llarg amb més distància entre xapes, però en terreny molt fàcil que ens deixa sota el primer diedre(trobem el primer parabolt!)

4 llarg (IV/10/15m): llarg molt curt en travessia que ens deixa a sobre d'una feixeta, sota el segon diedre, en dos parabolts.
5 llarg (V+/25m): de la reunió recte amunt hi ha un parabolt, però es d'una altra via, si anem a la dreta, veurem un petit diedre que ens condueix a una placa, tot equipat amb spits....seguirem per aquí. Es el llarg més guapo i mantingut! val la pena! molt ben protegit i aeri.

El descens el farem seguint la carena en direcció est, sempre pel llom fins arribar al coll, però on passa el camí que desfarem fins tornar al cotxe.

Participants: Antxi i Llorenç

Està bé de tenir una altra via de la Pala Alta a la llista, sobretot sabent que està equipada. No vau posar res de res ?

El lloc m'agrada molt, una mena de festival geològic de mil colors.

I a Busa hi podem anar el dia que vulgueu, la llàstima que les vies xules estan a la cara nord....

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Quina casualitat, nosaltres diumenge també vàrem anar al Montroig a fer el diedre blanqueta, em va agradar molt, la via que vàreu fer es veu molt atractiva, la tercera foto és impressionant, quina placa més llisa, suposo que hi ha bones preses que si no!...Això del casc, quin mal rotllo no...ara que jo amb els estreps...!

Bones Joan, el lloc es molt guapo i la via està molt protegida! amb spits clar...no es com el diedre blanqueta que cal posar algún ferro, i l´'ultim diedre apreta molt...aquí es molt més fàcil i amb moltes assegurançes...es escalada per no patir i al solet!

Ep! i lo de Busa, em van recomanar un parell de vies, una en cara sud i l'altra a la presó, crec que sud-oest, i que estan dintre de les nostres possibilitats...el dia que puguem quedem...ara tenim un projecte de via nova entre mans que ja et presentaré! es curt i espectacular....

Jaume, no et preoupis per portar estreps! lúltim llarg es tipus vilanova de meià, fisures horitzontals i amunt..si has fet la camel...a vilanova...dons igualet pero na amb tanta bustia! i els seguros a tocar!

per cursets es una bona via! i per alliberar tensions i pujar l'autoestima!

No sé si aquesta via nova és la mateixa que m'ha explicat un ocellet, o ja és una altra, però això són reptes d'una altra categoria.

Jo tinc força disponibilitat, així que quan vulgueu, quedem.

je je je!!! la del ocellet es una altra! i ens portarà encara feina, es una que em fet aquest dies amb l'Antxi, però ens falta netejar-la una mica i estarà presentable! segur que tagradarà!

edunz ha dit...

ei bones!
dels ruiz (& gutierrez) també hi ha vies d'escola molt equipades a st. llorenç de montgai (esperó ramacha) i camarassa (paret del dispensari).. vies tranquiles i fàcils, i ràpides de fer. Interessants, ja que sovint és un lloc de pas.

Sobre la via del curset de la pala alta fa temps vaig llegir que hi havia hagut un desprendiment i la cosa havia quedat una mica 'xunga', no se com està.

Records!

Xavi ha dit...

Nosaltres vam fer un dia les dues(el diedre Blanqueta i la Brothers), amb tot el mar de boira a sota, fantàstic!. Ens van agradar molt. Són vies ràpides per fer en un sol dia i aprofitar el viatge. Adéu.

Bonnes Kutres!!

eii l'espero badalona també esta a la meva llista .. pero apreta ehhh? ;-)))
jiji i la redrum... pero aquesta fa més mal que la tinc a mitges.. aveure si aviat puc treure'm l'espina..!!

I ostres aquesta via m'encanta!!
això de no patir... l'afegueixo i la combinacio que diu el Xavi .. interessant...
se m'acumula la feina!!! i tinc que taxar de dos en dos :-)))

Bueno guapiis!! a veure si tornem a coincidir que tenim un munt de comuns! i ami tot em va bé, ara si es de no patir ..millor ;-)))