Via Pota Boja 150m/V+, Canalda, Solsonés

Ja fa dies que no publiquem res....això no vol dir que no escalem...pero menys!!!

Això si, ho publicarem tot!!! encara que sigui en retràs!!!

Aquí us presentem la via que vam escalar a la trobada d'escaladors  a Canalda.

La via triada va ser la Pota Boja.  Via molt poc repetida, en un grau i equipament assequible. El fet que tingui la feixa herbosa suposo que ha fet que no sigui massa atractiva.
Tot i això te un primer llarg molt guapo, i un tercer on cal escalar en calma, molt guapo també!!!

L'aproximació: la farem desde Solsona, o Sant Llorenç de Morunys, anem cap a Coll de Jou, aquí carretera cap a Oden,(oest) i en pocs km, estem a sota de la paret. La via es troba a la part dreta, de la paret, així que deixarem el cotxe on surt el camí que pujar cap a la dreta de la paret. Ara pujar camp través recte amunt cap a la paret. La via s'inicia més a la dreta de la via del Xuxe, i de la Cherokee express, entre dues agulles, o esperons molt marcats, puja la canal del primer llarg, a la plataforma de la base trobarem 1 burí.

Llarg 1(V/35m): S'inicia per zona herbosa, amb algun passet que emprenyen una mica, però ràpidament entrem a la xemeneia de l'esquerra on trobem el primer clau. Es pot anar protegint molt bé. Els passos en algun moment son molt raros, però es xemeneia i més fàcil del que sembla quan entrem. A final dos spits, un en placa i l'altre per superar el más més difícil del llarg,(foto de sota) amb xapa a la panxa. L'estrep et molesta més que ajuda!!! Superat el passet, trobarem 3 xapes en una bona plataforma.
Llarg 2(IV+/45m): Ara s'inicia més rampat, per anar a buscar una primera xapa i un clau....entrarem en una feixeta, i trobarem el primer pas raro...aixecar-se sobre zona herbosa, a pel.....a sobre trobem al xapa, ara sortim a la dreta, i a sobre trobarem l'altra xapa, i ja més fàcil, arribem a la feixa herbosa, aquó farem reunión en l'arbre que ens fagi més gracia.
....les vistes desde Canalda sempre valen la pena....
Llarg 3(V/35m): Potser el llarg més exigent de la via, molt vertical, però amb canto, sols hi trobarem 1 spit, i 3 ponts de roca, tots tres es poden reforçar prou be(el segon pont de roca cal buscar una mica més). El llarg puja recte.
Aquí nosaltres ens vam equivocar al final del llarg, passat el 3 pont de roca, vam anar a la dreta, a buscar una bona reunió. i un espit que surt per sobre, ens van dir després que aquesta reunió es de la via Si tens Set i no tens Vuit. En teoria, passat el 3 pont de roca teniem que anar a l'esquerra a buscar la zona de boixos.
Llarg 4 (Ae/V expo, 35m): Aquí la vam liar, així que calia sortir, erem dues cordades a la mateixa reunió...je je je...per sortir, tots van fer pas d'espatlla menys el que pesava més kg, que es va quedar l'últim, vamos....jo!! ....
El llarg 4, que ara ja es de la via Si tens set i no tens vuit, surt amb un spit, però va bé aprofitar una punta que surt, per posar-hi una baga i estrep, per entrar a una placa, amb escalada fina, i dificil de protegir, sols amb friends petits i cal buscar bé els foradets, sobretot en els primers metres, per sortir al final als arbres on farem reunió en una alsina on hi trobarem una baga.
Llarg 4 real de la Pota Boja:Si hon haguessim fet bé, el 4 llarg, te una sortida de reunió de V+ per seguir en poc en rampa de III+. Molt més fàcil que la nostra opció!!!

Descens:Hi ha la possibilitat d'agafar la línea de rapels que baixa per la dreta de la via, però nosaltres vam preferir baixar caminant. Per fer-ho, de la R-4, marxem uns metres cap a l'esquerra a buscar una canal ampleta, per on pujem entre feixetes, fins la feixa gran. Ara ja marxem cap a la dreta seguint alguna fita, que ens porta al camí de la dreta del camí, i al cotxe.(45 minuts)

La Tarda-Nit!!!!
En acabar ens vam dirigir a Ca la Rita, on van anar arribant les diferents cordades que estaven per les parets, uns més aviat i altres més tard. Però tots van arribar a sopar i al passe de fotos del Parce, i del video dels Pirates del Ballart.

Com podeu veure, tecnologia "punta"....com a minim, el suport de la pantalla ho era!

Soparet a la fresca, cada un es va portar el seu. El Parce, a imatge i aparença d'algun personatge bíblic, va repartir gratuitament pa i vi per tothom!!!!
La nit va ser molt agradable, amb molt bona companyia i una organització molt fina.
Hi va haber foc per a tots, es el que te ser pocs!!! je je je!!!!!
....el personatge més petit de la trobada!!!! llestima que els seus pares van voler marxar a casa a  dormir....si arriba a ser per ell, ja estava bé allí!!!

Parce ha dit...

Romàntica escalada. Romàntica trobada i tinc una romàntica foto per vosaltres. Vejam si hi penso que ja me'n havia oblidat.

Gràcies per venir.

Parce.

Què gran que està l'Aran! A veure quin dia coincidim!!

Si Lluís! va ser una trobada molt romàntica!!! je je je!
I l'escalada també! tenia moltes ganes de fer aquesta via.....mig oblidada, i molt mes guapa del que hem pensava.
La trobada, per ser Canalda, gairebé va ser tot un exit! faltava algú de pes! je je je. molta gent, i tots amb ganes d'escalar...

Gatsalue! creixen molt ràpit! a veure si en dos dies ens estan portan a escalar!! je je je...caldria buscar un dia per quedar i que es coneguin!

Bona via Llorenç! en una foto es veu l'Antxi escalant? m'equivoco?
Aquesta dragoneta tan preciosa és vostra? renoi com passa el temps!
a continuar disfrutant i disfrutant-la parella!

jejeje!!!! si Jaume!!!
La que escala es l'Arantxa, i també li va tocar tirar algun llarg de primera per aquestes parets!

Ep! Es dragonet! jugant amb el foc! aquest si que es la nostra bestiola particular! je je je