Via de la Broca 70m/IV+, Roca Subirana, Sant Llorenç de Morunys

Acabant la feina a Canalda el dissabte, diumenge busquem una coseta molt més tranquil.la, familia, vermut, i escalar a roca subirana....
La primera via triada es la primera que trobem a la paret tal com arribem, es la via de la broca, iniciada per no se sap quí, i acabada per Ll. Parcerisa.
Aproximació: De Sant Llorenç de Morunys ens dirigim al Santuari de Lord, just passat el túnel, aparquem i seguim uns metres endavant i marxem caminant pel cami que puja cap a l'esquerra, el seguim fins dalt de tot, i arribem a un pla, aquí ja veiem a baix a l'esquerra la paret, ara sols cal baixar cap al peu de via que ens interessa, en aquest cas, s'inicia en una rampa molt suau on abunden les xapes.(10 minuts)

Material: 5 cintes i una baga per una sabina al llarg 1.

Llarg 1(IV/25m): S'inicia rampat, i es va posant dret, tampoc massa, fins que entra  a reunió en una feixeta.

Llarg 2(IV+/20m) Sortim per la dreta de la reunió per agafar una diagonal cap a l'esquerra que acaba en el punt més dret de la via, superat el pas, anem a buscar la sabina, i tot seguit a la dreta a buscar la reunió amb "la broca".
Llarg 3(IV/25m): Cal passar cap a l'esquerra per sota de la sabina que tenim al davant uns passets, i tot es va posant més fàcil fins que arribem al llom de la cresta
Descens: tenim dues opcions, seguir per la cresta cap a l'esquerra, fins una alzina on hi ha dos bagues i mallon i en un rapel de 30 metres arribem a terra(al loro! rapelant cap a l'esquerra de la paret, sino es més llarg)..aquesta opció va bé si volem fer una altra via de la paret.... o des de la darrera reunió baixar a l'altre costat i buscar una vira que marxa cap a l'esquerra a buscar el camí d'aproximació.

La via es sobre roca bona, i per passar una estona divertida, la vaig fer amb bambes!(raro en mi!) però mira..els cantos eren tots sempre molt bons! i permet molt bé pujar sempre amb peus segurs!