Nova Via: Via Llorenç Joan 6a/A1, 285m (obl.V+/A1) - Paret de Primavera. - esq. Narieda Nord

El dia 5/05/12 en Joan Asín i jo(Llorenç Vallés) vam enllestir la via. S'ha obert integrament per sota, i això ens ha comportat 3 dies d'obertura i neteja  i 1 sols de neteja. La via ha quedat parcialment equipada amb parabolts 10mm, claus veterans, i cordinos.

Via recomanable que aquests dies d'estiu tant calurosos ja que no ens toca el sol fins a l'última llarg.

Vam destinar un sol dia per acabar de netejar el que vam creure necessari per no fer-se mal. S'ha fet neteja, i molt, però segur que no ho notareu. Via no apta per als molt exigents de la neteja, ni de les vies plaents. Es més apta per als escaladors que van creure que la via veïna Baga Total s'havia netejat massa...aquí ens hem quedat a mig camí.

Aquest cap de setmana hem anat a fer la primera repetició, hi es quan t'adones que tot i anar més descarregat, alguns passatges els trobes més difícils que quan ho vas obrir!

La via es prou exigent i en les trams fàcils(pel que hem obert fins ara), on apreta podeu anar tranquils!

Mateiral: caldrà portar unes 15 cintes, sobretot per al 6 llarg, friends des de l'alien verd, fins al camalot nº2, tascons, i cordinos, sobretot per alguns ponts de roca dels passos d'artificial..

Aproximació: De Coll de Nargó, acabant d'esmorsar al Thaussà,(ara tenen tapes a la barra!!!)  anirem cap a Fígols, just abans d'entrar al poble, agafarem la pista que puja per la dreta, per sobre d'un mur de pedra, i seguirem la pista fins la cadena. Ara a caminar per la pista amunt, vaires "paelles" i ja arribant la coll i passant de llarg la vertical de la via, trobem a mà dreta uns marges de pedra (antics camps) on trobarem unes fites. Entrarem planers a buscar la vertical de la via per sobre del marge i passant per sota d'un bosc tancat, seguirem algunes fites fins primera tartera, pujarem una mica, i arribarem a una segona, just abans de superar-la, les fites ens porten amunt, cap a unes plaques per on grimparem(més fites) i que ens porten a peu de via on trobarem restes del que vam trobar per peu de via....un parell de motxilles porta-mànegues i una llança de bombers...Aquí s'inicia la via, davant d'una rampeta.(40 minuts)
Llarg 1(6a/45m): S'inicia per una rampa, fàcil per plantar-se al primer parabolt, i un passet finet d'equilibri per entrar en placa, tot seguit es posa més vertical però apareix el canto, superada la vericalitat, la es fa una mica més rampat, i va a buscar una canal amb fullaraca que puja cap a l'esquerra i ens deixa en un fon replà al peu d'una nova placa.
Llarg 2(V/45m): s'inicia recte amunt(es veu tot net) per una placa d'adherència, al acabar-se una s'incia una nova placa, i tindrem que anar en tendència a l'esquerra a buscar el parabolt, bastant a l'esquerra, ara ja recte amunt, més evident, arribant a la part del bosc penjat, la reunió la trobarem cap a la dreta.
Llarg 3(V/30m): surt per la dreta de la reunió, a buscar una plaqueta  a la dreta, uns passets tontos però fàcils segons com els agafem, i tot seguit amunt per tornar a l'esquerra, un nou passet tonto en placa, i arribem a la corda fixa que ens porta  a la reunió.

Aquí comença la verticalitat de la via

Llarg 4(6a/30m): rampa fàcil fins un petit ressalt on trobem el passet difícil, tot seguit més dret, però amb canto, per agafar una placa guapeta amb xapes amb alegria i que demana navegació,  fins a reunió.
Llarg 5(6a/45m): Potser el llarg més exposat de la via, s'inicia amb una travessia a l'esquerra, on caldrà navegar i estar atents ja que no es fàcil protegir-se, fins arribar a una mena de canal ampla on ara si que no podrem posar res fins el proper parabolt, la roca es bona tot i l'aspecte. Arribat al parabolt la cosa es posa més dreta, ara ja amunt, sense manies, bon canto una llastra que sembla dubtosa però no la vam poder tirar...aguanta! i uns passets de placa fina, i una entrada a reunió sobre roca rara però bona! en fi, a mí es el llarg que hem va deixar més tou...tant al obrir-lo com al repetir-lo.
Llarg 6(6a/A1): S'inicia per un pont de roca i va marxant cap a la dreta a buscar una llastra on trobarem uns passos dificilets per posar-nos a sota d'una bona placa, molt vertical, protegida amb ponts de roca i parabolts alternats. Es pot anar apurant en lliure i artificial ja que es va trobant canto, fins una molt bona sabina, ara marxem a l'esquerra i escalem per una sabina i pujem a una vira marxant cap a l'esquerra on trobarem la reunió.
Llarg 7(V/A1): S'inicia per l'esquerra de la reunió, un clau i un pont de roca , i un parell de parabolts, i entrem en un tram molt guapo, però curt! i anem a l'esquerra per sortir de la verticalitat i entrar en una zona de sabines per on navegarem cap a l'esquerra fins reunió.(parabolt i pont de roca!!)

Llarg 8(V/25m): superar el desplom per l'esquerra i tornar a la dreta per pujar recte, la roca es més bona del que sembla, fins un parabolt, que trobem lleugerament a l'esquerra, a sobre trobarem un diedret finet que ens deixa en una placa d'adherència per entrar a reunió.
Descens: de R8, pujarem recte amunt fins a cim, ara seguirem recte endavant fins un caminet que creua, l'agafarem cap a l'esquerra, es el descens de la Xelo Bam, seguirem a l'esquerra i baixarem cap al camí que portavem en l'aproximació i en 1 horeta estarem al cotxe.

..i com no, la fotovia, no es foto cim però aquí estem més guapos....es del primer dia on vam obrir els primers 4 llargs.

en fi, una via que hem gaudit i patit molt! així que ja sabeu, si teniu ganes de coneixer com les gasta la paret, ja podeu anar a repetir-la!

Lo Gall ha dit...

Eiii !!! Llorens. Veig que per fi heu acabat la via . Enhorabona, nosaltres tambe hem acabat el reequipament de la "Quo Vadis" a terradets. Fa bona pinta aquesta "Llorens Joan" caldra anar a provar-la i a criticar-la je,je.
Una abraçada
LO SERGI

Parce ha dit...

Ostres que bé!! Ja en tenim una altra per no passar massa calor aquest estiu. Creus que es pot fer tota en lliure? o aquests trams d'artificial són massa llisos?

Cuideu-vos cracks.

Parce

guaiiii!

un regalet per l'estiu!!! :) Moltes gràcies!

A veure si aviat es pot anar a fer!!! yupiii!

El meu peu millora molt, però el darrer serà l'adherencia...
deu ser un castic divi perque practiqui altres coses que no m'agraden tant!

Moltes gràcies a tots dos per la feina i enhorabona!!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la nova via !!
Segur que aquest dies de calor allò serà una romeria.

Salut i a tibar

llembresku ha dit...

Nanus!!! Moltes felicitats per la via!!! Mai he escalat en aquesta paret i aquesta és una opció molt llaminera... Salut!!!

Sergi, al final vam acabar! ens feia falta una bona paella per enllestir la feina! ara ja podeu anar a criticar! ep! bona feina a la Quo Vadis! salut!

Parce! tu ja coneixes la paret i saps el que t'hi trobaràs, entre trams bons i altresi no sempre es agradables! je je je, Els dos trams de A1, en el L6 i L7 els vaig intentar fer en lliure, en L6 son 5/6 passos d'artificial i jo vaig fer 1 descans en un cordino, i A0 en les dues últimes xapes...i vaig acabar amb els braços tous....el L7, superar el clau i pont de roca fins la xapa diria que es pot fer si no tens por, el pas entre les dues xapes de sobre el baix trobar més fi....bé, que diria que es pot fer tot en lliure, i sols tinc el dubte en els passos entre dues xapes de Ae a cada llarg! fàcil per tu titan!

Lux! aquesta escusa ja no cola! a veure si ens recuperem aviat! no es una Baga total ni similar a la sud de Narieda o Balanyó, es una mica més "tosca" aquesta paret!

Joan B, merci! home...romeria, romeria, no se jo!! que no la regalen la via!

Llembresku merci! Més que llaminera es una via agredolça...je je je, es com un postre exòtic! saps que es un postre i ha de ser bo, quan te l'estas menjant no l'acabes d'entendre, i quan acabes, et deixa un regust entre extrany i sorprenent, però que no oblides...je je je!

A escalar! que fa bon temps per anar-hi!

Moltes felicitats Llorenç i Joan. Haurem d'anar a veure la neteja i els claus veterans, je je.
Una abraçada

Manel&Ita ha dit...

Felicitats per la via, segur que un dia de calor hi anirem.

Mingo, merci! la neteja sempre es relativa! no enganyem a ningú! la via te un punt de salvatge!

Manel&Ita, moltes gracies! a veure que us sembla l'aventureta...es per passar un bon dia coneixent una paret gairebé oblidada...

Xavi ha dit...

Felicitats nois! ja tenim una nova via amb ombreta, que aquí dalt fa molta falta! A veure si la podem "tatxar" aviat. Records!

Bones Xavi! com tu ja saps, ara ja podem dir que fa anys que anava al darrera d'obrir una via en aquesta paret...ara ja puc dir "ja la tenim aquí"! En la repetició aquest cap de setmana, no ens va tocar el sol fins a l'últim llarg, i ja estàs sortint. Els desploms de la dreta son una bona visera per no quedar rostits! i si corre una mica l'airet s'hi està molt bé.

Felicitats! n'hi ha que els hi agrada que encara quedin coses per netejar...no ho treieu tot!!jajaja
Salut
Rumbateam

Enhorabona, esperaré a veure què diuen els primers repetidors, però segur que hi acabaré anant!! Bona feina!

Hey! rumbero! veig que també tu no pares! la veritat es que netejar un cop has obert la via et fa sentir una mica perdent el temps, ja que al final les crítiques cauran igual, per netejar o per no netejar...així que estem condemnats a rebre crítiques per pel simple fet d'obrir la via en un lloc on es com es! Ja ens hagués agradat a nosaltres que tot fosin plaques i diedres maravellosos, i nets, i roca compacta, però...la realitat de la vida es una altra! i hem triat jugar-hi!

Gatsalue, va home animat! i sigues tu un dels primers repetidors! que esperant, esperant, et puliran els cantos!!! je je je!

Felicitats i gràcies per la criatura! sou uns bons mestres d'obra vosaltres dos!!

molimolano ha dit...

Bons currantes, felicitats i gràcies per donar-nos un nou itinerari i a més amb possibilitats d'anar quan fa caloreta!

joan ha dit...

felicitats per l'obertura, ara que ve l'estiu serà qüestió d'anar-hi i així poder pujar la nord de narieda per una altra via diferent,
salut !!!

PJ ha dit...

Llorenç, a tu no et conec i per tant li vaig donar les gràcies al Joan pel regalet del cim. Per aquest mitjà també te les dono a tu. Va ser un detall molt agradable.
Amb això ja saps que el Josep i jo hem sigut els primers en repetir la via després de vosaltres. Només dir que hi tenim poc a afegir al que ja heu explicat. També dir que no hi havia ningú més a la via.
Pel que fa al tema brutícia, crec que ha estat força sanejada pel que fa a la roca tot i que hi ha trams que encara fan una mica de por (començament de la cinquena tirada, per exemple),no és el principal problema si no la sorreta que cubreix moltes preses. Portar un raspall no seria cap broma!. Els claus tampoc son tant vells i estan bé, però els ponts de roca xxs ja veurem si aguanten massa temps... Si haguéssiu posat algun parabolt de més, jo no us hauria criticat (clar que a mi m'agrada el ferro). Estic d'acord amb tu: És una via més exigent del que la ressenya dona a entendre. Ah! i certament no ens va tocar el Sol fins treure el cap a la darrera reunió!
Salut i bona roca!
Pere-Joan

Alfredo ha dit...

Hola,
Este sabado hemos hecho la via,(30/06/12)un servidor y Ana F.
Ostras, la via esta un poco rebuscada, puedo entenderlo para esquivar la vegetacion mucha mucha mucha, se zizagea, se circula, hay tramos que dices.,,wualaaa!! me ha gustado, sobre todo el 4º largo, asi como el 5º largo, raro raro raro, los tramos de Ae si la roca estubiese limpia(quiero decir, que si que hay donde poner manos y pies, pero como esta tan sucio de tierra y fullaraka,,ufff te da mal rollo)se podrian intentar en libre, seguramente con el tiempo...
Nosotros creo recordar solo pusimos un friend del nº2, eso si, muchas pero que muchas vagas en sabinas.
Espero que sea una critica constructiva, porque os habeis pegado un buen currote.

cuidaros...ññññ

Xavi ha dit...

Hola Llorenç!

Avui, per fi, l'hem repetit. Ens ha agradat força tot i la terreta contínua que vas trobant a cada llarg. És difícil que quedi una via neta, però preses no se'n ha trencat cap. Ha sortit tot en lliure, màxim deu ser 6b (potser al penúltim llarg). Ombra fins al cim i pitant cap avall a fer un beure al bar de Fígols (molt autèntic, dels d'abans). Felicitats! aneu obrint que natros anirem repetint...

Moltes gràcies per la feina feta!
Ens ho hem passat molt bé!
1r A1=6b 2n A1=6a+

Família Otis

Hola Llorenç, bona via, et deixa un regust agredolç, hi ha tirades molt guapes i altres no tant a veure si plou fort i fa una bona netejada. Al llarg sisè se’n va trencar un pont de roca del tram de A1, amb volada inclosa vàrem poder passar amb un ganxo, per mes dades es el que estava sota els dos parabolts abans de la primera savina gran, com que la informació mes consultada es el teu blog i el del Joan potser val la pena comentar-ho dins del vostre text. Per cert ja te vuit repeticions al 4/08/12.

Gracies.

Antoni Aymamí.

Unknown ha dit...

El dia 9 d'agost la MonDomingo i el menda varem fer la nosequanta repetició de la vostra famosa via.
Una currada, enhorabona.
La vaig poder fer tota en lliure -gràcies a la companya- malgrat els ponts de roca trencats (que no vaig veure :?
Coincideixo amb els graus que us han recomanat.
No em calen més assegurances, només advertir que NO és la "baga total", no és difícil però se n'ha de saber.
Per que allunyeu tant els seguros quan és una placa d'adherència i tant poc quan desploma?
Per obrir la via us vau repartir les tirades parells per un les imparells per un altra?
Enhorabona BOUS!

Bones a tots! que fa dies que tenia abandonat el blog!

Jaume merci! a veure quan t'hi apropes i dius que et sembla!

Molimolano! gracies! aprofita que ja arriba el fred! queda pot temps per repetir-la sense passar fred!

Jan, es una bona proposta per apretar una miqueta però no massa per la cara nord! a la fresqueta!

Pere Joan! felicitats per la primera repetició! us la vau trobar tal com la vam deixar...vam fer el que vam poder...però tampoc es que deixar-la perfecta es impossible!

Buenas Alfredo....gracies per la crítica...sols podriem discrepar amb lo de rebuscada! je je je! Potser coincidiriem en que es "revirada" ja que fa algunes "S", pero si hagués anat recte hagués estat molt forçada, d'aquesta manera va buscant tots els "fallos" de la paret... que no en te massa....però es el que va a buscar en tot moment!!!

Xavi! al final he obert la via a la paret de primavera! ja feia anys que hi anava al darrera! je je je! felicitats per l'alliberament! Si es 6b, així li deixarem! Sembla que s'han anat sanejant els cantos! anem bé!

Familia Otis! merci! molt bon comentari, clar i concís! merci per les graduacions!

Antoni...quin susto! merci pel comentari! pe que recordo els passos dels ponts de roca quan els vam deixar me'ls vaig mirar i tots es podien reforçar amb tascons o friends, per tant si algun desapareixia sempre es podia portegir amb algun ferro...anims!

Blai! m'alegro molt per la teva repetició! i que t'agradés i la puguessis alliberar! no esperava menys de tu! je je je! potrillo! Els llargs els vam obrir un cada un ....tot i que hi ha algun petit descuadre...a les plaques d'adherència allunyen per que es on ens trobem a gust! i als desploms...ens pesa el cul! je je je!