Via Amanita Moscata, 6a+/270m(V+ oblig.) Paret de les Bagasses. Terradets

Acabant d'escalar la Miramunda a Montrebei, i amb el cos una mica tou, marxem a descansar a Terradets per la dia següent escalar a la Paret de les Bagasses, la via triada al final es la Amanita Moscata, en llista de feia molt temps, però que l'aproximació sempre ens havia fet enrera....

La via: molt guapa, i vertical, sobre roca molt bona pràcticament en tota la via menys en alguns trams aïllats.  Encara no està polida com les seves veïnes a la paret de les Bagasses, suposem que l'aproximació més llarga fa que no hi vagi tanta gent....
Material: 12 cintes, tascons, friends fins al nº2. Anirem trobant bastant equipament però si es fàcil, cal autoprotegir-se.

Aproximació:  De l'aparcament de la font de les Bagasses, ens dirigim cap a la paret de les Bagasses, i creuem el riu pel pont, pugem fins la via, ara pujar a l'esquerra a sobre del túnel, i seguir pujant a l'esquerra, entre caminets que es perden i es troben, es separen, es junten, trams de tartera, trams bons...trams feréstecs,  important anar mantenint la vira, i no pujar  just a sota la paret, si no anirem a parar a la vira on acaben els rapels, a l'alçada de la R2....l'inici el trobarem passat l'esperò que forma el peu de paret, en un diedre-fissura que puja cap a la dreta, jus a l'esquerra d'una placa equipada(6a de la Delincuentes) i un burí i un clau que ens porten cap a la fissura. (35minuts).

Llarg 1(6a+/45m): obligat V+, tenim dues opcions, entrar per la placa de l'esquerra equipada, (Delincuentes), o per la dreta, fissura-diedre, entrada original, IV+, més desequipat però fàcil de protegir, de totes manere, nosaltres triem l'original....

i arribats a la feixeta, anem a l'esquerra a encarar el tram de 6a+, vertical, fi, que es va deixant fer amb descansos, fins a reunió.
Llarg 2(V+/A0, 40m): S'inicia amb un passet de A0 per posar-nos en paret, uns passos fins d'adherència i ens plantem en el primer diedret,...guapo i tècnic....
...per sortir-ne i entrar en un altre diedret, encara més guapo, també finet, ja sortint per terreny més fàcil arribem a reunió.
Llarg 3(V/45m): sortida guapa de reunió amb molt canto, marxem a la dreta, i ens plantem per una alsina, ara sortir a l'esquerra i pujar amunt a una nova feixeta on trobem reunió.
Llarg 4(V/5m) sortir a l'esquerra, molt canto i guapo, per seguir recte....
...amunt i sense manies, llarg divertit, fins trobar reunió sota el desplom.
...les vistes sobre el riu i la carretera ja son guapes....
Llarg 5(6a/45m): llarg clau de la via....li regalem a la Íngrid que fa dies que no escala!! je je je...sortida cap al desplom, potent, per posar-se en placa i marxar a l'esquerra.....
....ara anem cap a sota de la panxa on tindrem un bon alejillo, sembla que hi falta un clau i no es pot protegir, superem la panxa per l'esquerra, , , tot seguit marxem a la dreta, i encara no s'ha acabat, ens queda el darrer tram vertical que ens dona pas a reunió on caldrà apretar una miqueta més....
Llarg 6(IV+/60m): Aquí tenim dues opcions, anar a buscar la reunió en una sabina, més propera, però es una sabina i amb un rapel més inclinat, o  anar  buscar la reunió de la Delincuentes, una mica més lluny(60m justots) cap a la dreta, però rapelem de dos parabolts i verticals a la R5. Triem la segona....El llarg, sortim per una vira cap a l'esquerra, trobarem un primer clau a la paret de la dreta i un segon en un blog vertical, que ens deixa sota un desplom, ara marxem a la dreta per vira fàcil, i anem a parar a una mena de canal, aquí veurem a sobre a l'esquerra una sabina amb bagues, on podem anar a fer reunió o seguir en diagonal ascendent a la dreta, a buscar una gran alsina, contra la paret, hi passarem pel darrera i  tot just passar-la pujarem a una coveta on trobarem la reunió....al loro amb el fregament!!!
Descens: farem 3 rapels: De R6 a R5, de R5 a R4'(queda uns metres a la dreta de la R4 en la mateixa feixeta, i d'aquí a terra, a buscar la feixa que baixa a la dreta de la R2..... ara ja sols queda seguir fites fins la via del tren i tornar a creuar el riu..(1hora en total).

En fi, una via molt guapa, sobre roca molt bona, amb ambient, i tranquilitat....

llembresku ha dit...

Ei nanus!!!!!! Aquesta la tenim a la llista des de fa un grapat de díes!! Ara ja ens heu posat les dents llargues i hi haurem d'anar!!!!!!
Apa, salut!!!!!!!!

Lo Gall ha dit...

Ep!! Kutres. Jo tampoc hi volia anar per la vagancia de l'aproximacio, pero veient les afotos mirare d'enganyar a algun GALL despistat. LO SERGI

iep!! Llembresku! ja tardes en anar-hi! segur que us agrada veient el que aneu fent, segur que la gaudiu! anims! abans que arribi la calor!

Sergi! tenint les altres vies tant prop fa mandra, però sols arribar i tocar la roca tant bona...veus que paga la pena la mitja horeta d'aproximació!

Què dius Llorenç, només mitja hora d'aproximació? això està fet, que fa temps que la sento anomenar, el Mingo me n'ha parlat molt bé de la via, caldrà anar-hi abans no apreti la calor però!

Enhorabona LLorenç per la via, a mi em falta una tirada. A veure aquell Gall que piula per aki dalt, anen-hi quan vulgos.

Bona via, Llorenç, però no acabo d'entendre això de l'aproximació..., mitja horeta i et queixes? Per mi que ens enganyes!