Montanissell, Via Con Ocho Basta 140m, 6a

Aquesta Sant Joan hem escalat poc, però intens, la segona i última escalada que vma fer va ser al mateix Serrat de Sant Joan, però a l'extrem esquerre, just a sobre de Montanissell, la via Con ocho basta.
Material: Diuen que "con ocho basta" aixó fa referència a les cintes, també caldrà portar friends, tascons i alguna baga.
L'aproximació es fàcil i ràpida, sortint d'Organyà, anem cap a Montanissell, arribant al poble la veiem la paret sobre(foto inferior) la via s'inicia uns metres a l'esquerra del vistós sostre. Entrant al poble agafarem el carrer que puja a la dreta i que segueix com a camí en prou bon estat, i pujarem fins que un revolt ens permet aparcar gairebé a nivell del peu de via de la paret, a pocs metres del sostre vermellós. d'aquí baixarem pocs metres per grimpar (II) fins sota el sostre i anar per peu de paret fins la placa on s'inicia la via, es veuran els dos primers parabolts i el diedre superior del primer llarg.(10 minuts)
Llarg 1(35m, 6a) llarg més dur de la via, el regalo elegantment a l'Antxi...je je je, dur i amb alejes, cal escalar una bona placa fisurada per anar fins sota un sostre que evitarem anant en travessia cap a l'esquerra per terreny fàcil.
Llarg 2(30m, V+) espectacular, s'inicia en placa fina, per anar a buscar l'esperó desplomat amb molt bon canto fins a sobre a una bona repisa.
Llarg 3 (45m, 6a) Sortir per sobre de la reunió, un pas fi d'adherència i a seguir pel diedre que marca una bona diagonal cap a la dreta on anirem portegint al gust,
fins que els parabolts ens inviten a entrar en placa un parell de passos fins i a disfrutar de la placa fins que arribem a la feixa on trobarem la reunió en un bloc....
Llarg 4(30m, V+) S'inicia fàcil per un diedre molt vertical, per on trobarem un parell de ponts de roca i una anella inmensa, per anar a l'esquerra a...
buscar un pany de paret vertical on tenim un parell de parabolts que ens protegeixen un pas amb canto i de decisió, pas clau del llarg, per seguir per placa compacta fins a cim.
Descens: El podem fer de dues maneres, o caminant pel darrera(es veu molt brut) o rapelant fins al R3, al lloro! amb corda de 60m, arribem molt justos a la ampla repisa, el xiclet ens deixa gairebé a terra però cal desgrimpar un metre aprox. Fet el rapel seguim la vira cap a la dreta fins al cotxe. (total 25minuts)
En fi, una via molt guapa! a disfrutar, i a apretar, tot i que s'han posat més parabolts, segueix sent una via exigent on no val a fallar, i cal portar ferros per protegir-se.
Roca molt bona i passos molt guapos. Recomanable si volem apretar un matí.

PGB ha dit...

Bona aquesta :) Així de que amb 8 express es passa... rien de rien? :P

El dia de la Dismi et volia dir que aquesta via estava força bé. Chula i ben equipada, no recordo haber utilitzat els friends tot i que els portavem.
Felicitats, sobretot a l'Antxi, va fer els llargs més difícils.
Salut parella

Felicitats!
ja veig que ja esteu plenament al 100%! Machines!!
Tot just aquesta me l'han recomanat molt aquest cap de setmana! enhorabona!!
Ara que amb la calda que esta caient aquests dies potser millor ja de cara a la tardor...o a veure si tornen els nuvols que es veu prou ràpida!

joan asin ha dit...

Enhorabona aquesta la tinc pendent, abans de reequiparla vaig anar un dia però hi faltava un pitó al primer llarg i vam canviar de plans.
records

Bones PGB! bé, per l nostr nivell, amb 8 no basta! vam posar alguns ferros de camí per no patir tant...

Mingo, vaig llegir el vostre posti comentaveu algo del 0,75 pero precindible, nosaltres vam anar posant cosetes, ja que les xapes allunyen, sobretot al 3 llarg, i al 4 hi ha un aleje fins la zona de V+ que si fas un vuelo et desmanegues al diedre...anaveu forts!!!!mecatxis aquests veterans! que la gent jove som més fràgils!!! Ep!! l'Antxi s'ho va currar molt! grimpant i desgrimpant pel primer llarg com si fo un IV+! i després esqueixa que li fa mal el turmell encara!!! je je je

Lu! aquesta t'agradaria, grau bó per disfrutar i escalar! i posant alguna coseta!

Joan Asín, ara està equipada bé, els passos difícils estan protegits, i no hi falta res, segur que la disfrutes, però per tu serà curta! busca't alguna veina per completar!!! je je je...per la vira de descens hi ha una fita sota una fisura espectacular completament neta, on sols s'hi veu una baa en una sabina...per si et quedes amb ganes!!!

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats a l'Antxi.
Jo quan hi vaig anar, vaig fer els primers 10 o 12 m de la 1a tirada i no vaig veure clar un pas i vaig baixar ....
Encara la tinc pendent !
salut i a tibar

Bones JoanB! el primer llarg es dur, i cal fer alguns passos de molta confiança. Per mi el més dur dels 4! L'Antxi s'ho va currar molt...no hi ha res com compartir cordada amb algú que tira tant o més que tu mateix! je je je! ajuda a anar més tranquil per les parets!

joan asin ha dit...

Llorenç, si és curta millor tens l'excusa per anar a dinar al restaurant del poble que és de fàbula. Així que esta equipada només cal portar a l'Antxi pel primer llarg je,je,je, és broma.

Hola!!
Em fareu posar vermella... merci a tots!!! estic molt contenta per no haber tirat avall a la primera, no fa molt temps hagués abandonat.
Això si... quin subidon d'adrenalina!!!! je je!!!
Merci Llorenç per la paciència!!!
Antxi

Xavi ha dit...

Vaja, darrerament no pareu de grimpar per aquestes terres! Jo vull anar a fer la "Xics", que m'han dit que està molt bé. Però m'esperaré que baixin les temperatures, que aquesta setmana ja he pillat dues deshidratacions considerables en aquestes parets.