Solsonés: Riu Lacó, Via Sufi....IV+

Ja fa temps vaig veure en el blog de l'Edu algunes vies que feia per aquesta paret, sobre bon calcari i guapes, així que ens hi vam apropar.
L'intenció era fer un parell de vies, però amb la resaca del dia abans gràcies a la festeta a Sant Llorenç de Morunys i la calor.... amb prou feines en vam fer una!!!

Com arribar a la Paret de Riu Lacó: L'accés a la paret el farem des de la carretera de Coll de Jou a Cambrils (L-401) fins al km27 on hi ha el trencall del Castell d'Oden (5' des de Canalda). El seguirem perdent cota fins a un coll d'on surt una pista que mena a la paret (evident). El peu de via el trobarem de front un cop hem creuat el bosc pel corriol. (copia literal del blog de l'Edu!)
Sols portavem el llibre d'escalada al Solsonés i ens va costar bastant trobar peu de via, finalment vam trobar el de la Sufi, i aquesta vam fer..... coses que passen.... el peu de via està indicat amb una flecha cap a la dreta.

Material, cal portar unes 7 o 8 cintes exprés, friends, i bagues. El primer llarg, surt en tendència a la dreta, veurem algun parabolt i algun pont de roca. Sempre en diagonal a la dreta uns 40 m fins a un parabolt i un arbre.

El millor del lloc és la roca i la tranquilitat!!!!!

El segon llarg, surt cap a la dreta, en lleugera baixada caminant a buscar la cornisa, la seguirem uns 40 m més on trobarem una nova reunió.... tràmit...

El tercer llarg, baixa a la dreta a buscar una fina feixa amb molt de pati.... que ens porta fins al final on trobarem una reunió amb dos espits..... a sobre una gran sabina... a la foto la travessia vista desde la reunió tercera.

El quart llarg és guapo, la sortida és recte amunt... sense miraments per passar la sabina per la dreta, seguint en lleugera tendència a la dreta, trobarem algun pont de roca, sabines, ......

.....un parabolt del 8 uns metres més a la dreta, la reunió també força aerea.

El cinqué llarg puja pel diedre, fins a un clau, i quan sembla que tot s'acaba...no!!!!! no surt per l'esquerra sinó per la dreta! hi ha una placa que et porta a sota un sostre molt però que molt aeri... a una reunió penjada (3 parabolts)... que ens vam saltar.....

...passada la reunió uns dos metres més a la dreta, puja una fisura molt desplomada amb un clau mig sortit que ens porta a la reunió... és una mica absurd fer la reunió penjada ja que la següent està uns 8 metres més amunt i no hi ha problemes de fregament.... suposo que és més per disfrutar del pati que res més!
El descens es pot fer de dues formes, arribant al cim anem cap a l'esquerra seguint la cresta de la paret, pel camí trobarem un rapel de 60m de dos espits, si no ens fa gracia seguirem crestejant fins trobar una feixa que ens fa baixar cap al davant de la paret i arribar al cotxe.

edunz ha dit...

ep parella! molt bé molt bé.. anar descobrint racons... la Sufi no l'he feta, però se que:
* hi creua una via oberta l'any passat (puja vertical des de sota fins a l'R3 i continua amunt)
* en Xuxe ha obert una variant de sortida
tot i la discreció de la roca i l'itinerari confio que ho gaudissiu
records!

Bones Edu!! be, més que descobrint es visitant els llocs que aneu presentan! de la R-3 vam veure a l'esquerra un cordino que feia molta por!
La paret es molt guapa, i la roca molt bona, ens ho vam estar mirant per si quedava alguna linea lliure..però sembla que tot està bastant revisat ja!!!!je je je!!

vam disfrutar molt...llestima que anavem resacosos i amb la calda que feia vam fer una via i vam marxar!

edunz ha dit...

ja ho dius bé, està tot bastant saturat... només aquest mateix 08 ja s'han obert 2 vies noves, i hi ha un parell o tres projectes en curs...

a reveure!

(ja veig que encara feu anar l'escalada per passar la ressaca! ja ja! :))

Ha costat però veig que al final us hi heu arribat.... Quina roca, eh ?

Ara, a tornar-hi ben aviat abans que la calor ho faci impossible....

Pekas ha dit...

Me imagino que esté lugar ...en verano.... :-((((((((

Buena actividad de nuevo...si señor... :-))))

Edu! gracies per la, informació! sortir a la montanya sempre es bo per la resaca! aixó si amb molta aigua a la motxilla!

Joan, en tenia ganes de visitar la zona, i va ser una bona oportunitat!
ara falta anar-hi amb menys calor!

Pekas! en verano esta zona debe ser un infierno! aunque para el resto del año puede ser muy interesante ya que la roca es muy buena y escalada muy solitaria en una zona muy bonita!!merece la pena una visita!

edunz ha dit...

ei! és prepirineu, amb una cota que deu rondar els 1300m, a l'estiu hi ha dies que s'hi pot escalar (sobretot a l'agost que ja comença a refrescar), ... però també hi ha dies que millor quedar-se amb els peuts dins un riu i una bona cervessa!