Malanyeu, Paret Devessó, Via Stoc de coc-Monges Mascles V+/160m

Aquests dies ha fet molt fred, i hem decidit anar al lloc on hi ha més prossibilitats de trobar bon temps....Malanyeu!
Fa uns dies va apareixer al blog dels Escalatroncs aquesta variant que uneix la Stoc de Coc amb la Monges Mascles i ens hi vam posar...

Entre setmana i solets, ens dirigim a la paret la Ingrid, en Marcel i jo....finalment a peu de via en Marcel ens abandona i va a fer de les seves pels voltants de la paret....
Aproximació: De Berga arribem a Malanyeu amb la carretera final mig gelada. Deixem el cotxe a l'entrada del poble, i agafem el camí que baixa del darrera de l'esglesia, creuem un rierol i anem fins una masia, aquí surt per la dreta un corriol que puja, i seguiex planer per tornar a baixar seguint un filat elèctric, creuem un nou corriol i amunt cap a peu de paret. La via s'inicia a la vertical de la característica "V" que veiem en el pany de paret més gran....."SC" s'intueix a peu de via.(15 minuts)

La via está completament equipada amb parabolts, i cal portar 18 cintes....nosaltres en portavem 15 i vam tenir que anar recuperant cintes....

Llarg 1(IV+/30m) llarg vertical i mantingut, sempre en IV+ però que et va carregant els braços i no mirem peus ja que les mans son molt bones!
Llarguissim 2(V+/55m): Molt llarg i mantingut, potser no hi ha cap pas estricte de V+ però si que son mantinguts i trobarem un parell de trams més fins que la resta,
el que apreta més el trobem ja acabant el llarg, a punt d'entrar a reunió que queda penjada a la placa abans d'entrar a la feixa.
Llarg 3(V+/45m) fem un canvi de reunió a dintre a la feixa, a la base de l'esperó, a la dreta, espectacular visió del llarg. Es veu preciós, s'inicia amb uns passos més durs...
tot seguit a escalar sobre grau moderat, trobarem un parell de passos més fins i ja a disfrutar fins a reunió en la feixa, també molt vertical!
A cim ens espera en Marcel, salutacions i tornem a terra rapelant.
Descens; Ho fem en 2 rapels, un fins a R2 i l'altre fins a terra, amb corda de 60 arribes just a sobre d'uns boixos per on baixes fins a peu de via.

En fi, una via molt guapa, per disfrutar que se'ns ha fet curta! un parell de llargs més com el primer no haguessin estat de més!!!! je je je!

A disfrutar!

Joan Baraldes ha dit...

Ei Lloreç,

Vas fer la millor de Malanyeu. Encara en tens moltes més per anar fent

salut i a tibar

PGB ha dit...

heu tardat poc a repetir-la, bandarres! :)

Un bon racó per quan el fred apreta! deurieu estar sols entre setmana!
Aquesta ja fa temps la va resenyar l'amic Gatsaule també! i ens recomanava la dels Senzills que sembla que és més potent i amb les assegurances no tan aprop! ja tenim feina.

Iban Bessa ha dit...

llorenç! la R2 és millor saltar-se-la i anar directe al bosc penjant. pots muntar-la en un arbre i s'hi està molt més còmode...

salut!!!

Felicitats, jo no et puc dir si és la millor, és l'única que he fet, be la Sunyol tb. La vaig trobar molt guapa; el que si recordo és que els peus et queden força endolorits.
Salut

Joan B! aquesta hem va agradar bastant! ja hi havia fet algunes dels momies i aquests dies n'he fet un parell més..cada cop tinc mensy feina a fer-hi! je je je!

PGB! el mal temps ens hi ha portat! les intencions eren estar escalant per altres zones...però som uns dèbils!

Jaume, vam estar sols el dijous, el divendres ja hi havia algunes cordades i gent fent totxo. La dels senzills ens la vam estar mirant per fer-la però queda al calaix per la propera onada de fred!

Bones Terrible! tens raó en que hagués estat millor fer la reunió als arbres pel que fa a la comoditat, el que no he esplicat es que a la reunió penjada toca una mica el sol, i amb el fred que feia s'hi estava millor! just a l'entrar a la feixeta no toca el sol, i no sabia quans metres de corda quedaven....millor al sol penjat que a replà congelat!
Mingo, jo de les que hi he fet es de les més guapes, per la continuitat de les seves plaques, ara tinc ganes de fer la dels senzills a veure que ofereix ja que te bona pinta!

joan ha dit...

bon dia!la dels sencills l'he feta dos cops i val molt la pena, si bé i com tota la paret,li faltaríen 100m més,jeje.el 1 llarg hi ha un pas bastant llarg de 6a sinó recordo malamament, i la sortida de la r1 tenia el seu polvo tambè...
apa salut companys...

Amadeu ha dit...

Certament aquesta via es de lo milloret de Malanyeu.El seu segon llarg de 50 m. homogeni i mantingut es el paradigma de l'escalada amb parabolts.I la sortida per la Monges perpetua el mateix estil:"Xapa i sigue" Quina gaudida!
No tot son parabolts a les parets del mon! i seria injust oblidar-se de les "altres" guapes.Si l'Stock es Miss Malanyeu parabolt, la Sajolida o la Nadal serien Miss Malanyeu tradicional.
Una alternativa molt llaminera es sortir per la Gruyere 6a en lloc de per la Monges.Son 45 m.de tridits absolutament homogenis i equipats (aixo si) amb espits en bon estat i que va estar equipada per dalt com l'stock i la Monges.
Algú va dir fa poc als blogs: Malanyeu mal de peu ! Talment una dita moderna.Es veritat i hem va fer molta gracia.A la Gruyer s'hi ha de sumar mal de bessons.
Records!
Amadeu

Ei algú hem pot dir si les reunions estan equipades per rapelar amb una corda de 80m, és a dir, rapels de 40m o pel contrari s'ha d'anar dues cordes.
Gràcies i a reveure.

Parce.

Bones Jan! merci per la informació de la Senzills! una bona opció que no tardarem en visitar! merci pel link.

Amadeu, molt bona aportació sobre aquestes vies "tradicionals" ara faltarà veure com ens hi posem i que i trobem! les apunto a la llista!

Parce, bones! a la Stoc de coc estan totes les reunions equipades per rapelar.
Jo diria que amb rapels de 40 arribes de reunió a reunió.... a mi em va sorpendre que amb un rapel de 60 arribés pràcticament a terra desde la R2 quan a tot arreu es diu que el sols 2 llarg ja fa 50/55 metres....no se....

Ja era hora que t'hi deixessis caure.....

Però et vas perdre el millor de tot, que és continuar per la cresta i tornar caminant! La millor opció si ja no penses escalar més, que et permet gaudir molt més de Malanyeu.

Amadeu ha dit...

Parce, amb rapels de 40 no baixes a no ser que en muntis un a mitj segon llarg d'un parabolt amb moscata que trobes per allá.
Gatsaule,es tal com dius:continuar per la cresta i tornar caminant.Quina delicia!

Ok. Opinions dispars.... haurem d'anar-ho a comprovar. Ja ho he vist a la ressenya que els metres i l'explicació no hem quadrava, per això ho he demanat. Vejam si en podem fer un parell en el dia que sinó són massa curtetes i no s'amortitza el viatge.
Gràcies.

Parce

Diuen que molt bona via a Malanyeu aqui he fet dues i les dues m'han agradat, he d'enganyar algu per anar a fer aquesta que fa temps que li ting posat el ull i vosaltres amb la vostra piada m'heu fet entrar mes ganes

ei guapos!
quins records aquesta via!
quan de temps!
avegades sense adonar-te, sense ser la via sommiada, hi ha vies importants, que marquen un abans i un després com escalador i sens dubte aquesta per mi n'es una.

M'alegro que la disfrutessiu! un petonas!