Ager, Cap del Ras, Via Montsiciana 6a/160m

Aquest cap de setmana, per variar segueix fent molt fred, així que busquem parets calentes....je je je som uns inocents! Anem a Ager, en agafar el camí sota les parets de Cap del Ras, hi ha neu, ens hi quedem encallats, i tenim que posar les cadenes....passem el tram crític i arribem l'aparcament just on arriba el caminet de descens de les vies el sector central de cap del Ras, just al davant un gran bloc, i a sobre veiem els sostres vermells, a la dreta el contrafort per on puja la via i més a la dreta una gran canal xemeneia molt herbosa. Arribar a peu de via, hem pujat recte cap a l'agulla de l'embut, i hem reseguit per peu de paret fins al final, acabada la paret unes fites ens porten en pocs metres a peu de via. Total 15m...

una M, una fletxa i un pont de roca a uns 6 metres del terra ens marquen l'inici de la via!
Com a material vam portar els aliens, i linkams, com a necessaris, els aliens grc i vermell i també el camalot vermell si no tenim prou confiança!

Llarg 1(40m/V) S'inicia per un tram vertical on veiem un primer pont de roca, un segon i algun parabolt, quan es posa fàcil tenim un aleje molt considerable on tampoc no podrem posar res..però es fàcil fins al final de llarg.....
on tenim el pas de V i que cal protegir-lo....

Llarg 2(40m/6a) Sortim cap a la dreta a buscar una bona fisura, el 6a també s'ha de protegir, però la fisura-bavaresa es molt bona i dona multiples opcions d'asegurar...un parell de xapes més on tibarem i

ara sortir a la dreta en travessia, fins a la canal de la dreta, ja per terreny més fàcil pujar cap a la feixa i creuar-la cap a la dreta a buscar una placa on trobarem la reunió.....tram herbós!

Llarg 3(40m/V) sortir de la reunió i fins la primera xapa i sortir-ne son els passos més complicats.....tot seguir unes rampes guapes i fàcils d'adherència ens deixen a una nova feixa.

Llarg 4(40m/V+) llarg molt guapo! sortim en bavaresa per la dreta, ja abans de sortir-ne els dits diuen que la roca està molt gelada!

la placa es un seguit de foradets, i adherència que ens porta fins a cim!!! a disfrutar! el V+...bé millor fer-ho.....

per fer el descens anirem cap a l'oest a buscar el camí normal de descens del sector central de cap del Ras per la vira....també podem anar cap a l'est a baixar per la canal on també hi trobarem fites, però la primera opció es més maca i ens deixa just al cotxe!!! la neu també la trobem en alguns trams del descens....

En fi, una via prou entretinguda, on tot i estar asegurada, no us deixa indiferent! una primera part més vertical i una segona més rampada arribant a cim, fa que sigui una bona opció per a dies com aquests, freds, amb dubtes de la meteo, i si volem tocar bona roca de manera ràpida...aixó si, les diferents feixes li fan perdre verticalitat...

joan asin ha dit...

Enhorabona, sí que feia fred, fa bona pinta la via.

Mira, uns que si que escalen! Tot i que no feu gaire cara de passar calor, almenys vau enxampar prou bon dia! Ara, quina mandra això de les cadenes, sobretot per anar a escalar!

Ostres! doncs si que devieu trobar el cami pillat no? perque l'ultim dia que vaig ser-hi encara hi havia més neu a la paret i la carretera estava ...bé, prou bé.. vaja que us n'he vist passar de pitjors!!
aviat haureu de començar a repetir a Ager.... que quan hi toca una mica el solet.. :-) es de luuu milloret..jejeje
vaig apuntant...
una abraçada!

Enhorabona! una via de "curro" no? 6a a protegir!! això sembla durot...les fotos prou espectaculars...fan ganes de tastar la via però amb el coco ben endreçat!

Eduard ha dit...

Faré com la Lurdes i esparé que hi toqui el solet hehehe, que la via té bona pinta i es veu ràpida per combinar amb d'altres, com el Serdito valiente o la Chica sin voz

Joan Asin, feia molt fred, estavem nosaltres i una altra cordada que crec que feia l'esperó colebres...una bona via per fer-la amb una altra!

Gatsalue, ja saps que som poc amics del fred,però últimament no escalem massa i teniem ganes d'emocions!! les cadenes va ser un curt tram, pero ens hi haviem creuat i no podiem sortir!

Lu!! la neu en grans quantitats, estava sols en una sona molt obaga! i encara queda molta cosa per fer fer Ager...je j eje! i si cal repetir repetirem!

Jaume, el 6a a protegir es un parell de passos, i es pot cosir! no pateixis! tu ho faràs en no res!
No es massa dura, el problema jo crec que va ser el fred! Els passos difícils son aillats.

Edu, si es manté la meteo com està millor no anar-hi! i com bé dius, es molt bona opció enllaçar-la amb una de les vies de l'agulla de l'embut, just al acabar la via de l'agulla, cap a la dreta i fer aquesta....