Tour Germaine: Spigolo Boccalatte 250m/IV+

Pareix que tindrem alguns dies de bon temps, així que ens dirigim cap a la Vallée Etroite, una vall preciosa entre França i Italia, val la pena sols apropar-s’hi. Si aneu entre semana disfrutareu d’un paissatge i una pau impresionant, al costadet del riu i sota grans parets. L’Aproximació: Sortint de Briançon, ens dirigim cap a Navache,vall de Clarée, i abans d’arribar-hi agafar carretera a la dreta cap a Echelle. Passat el coll i de descens cap a la frontera amb Italia, trobarem en un revolt, un camí a l’esquerra cap a la Vallée Etroite. Seguirem el cami fins a les Granges de la Vallée Etroite.(1km abans del refugi i final de camí). Total 30 km. Aparcarem davant la casa. Vistes des de el parking, amb l'spigolo a a dreta....
Caminant creuarem el riu pel pontet que hi ha davant la casa, i baixarem un 50m per l’altra riba del riu, on trobarem una fita que ens fa anar pujant cap a la tartera sota la tour Germaine, per caminets i fites…evident. En 1 hora estem a peu de via.
Material: Está semiequipada amb parabolts i claus, cal portar friends, tascons, i una docena de cintes.

Ens prepararem a la cara oest, abans de creuar l’aresta Sud entre els grans gendarmes.
Al davant portem una cordada d'italians!!! mecatxis...a esperar!Al darrera el collet per on passem a la cara est....

Pujarem fins al collet i cap a l’esquerra seguirem pujant fins unes grades herboses que ens deixen a la base del diedre del primer llarg. Us hi podeu encordar….però tot i el pati no es difícil.

Ambient molt Dolomític.
Els 3 primers llargs ens pujen al Gendarme Gervassutti, tot seguit un rapel per pujar al cim de la Tour Germaine.
Llarg 1(IV): Parabolt a peu de via, pujar pel diedre marcat i vertical, un parabolt més i arribem a la vira per on anem fins gairebé l’esperó on fem reunió en dos parabolts.
Llarg2(V): Pujar per un diedret per encarar l’esperò que tenim a sobre, un parell de passos on cal tibar i fem reunió a la repisa de sobre.

Llarg3(IV+)Sortida de reunió vertical a protegir, per agafar una canal cap a la dreta fins al cim del Gendarme Gervassutti, on farem reunió a l’extrem est

les vistes ja começen a ser molt guapes....i amb ambient....

Ara un rapel de 10 metres ens deixa al coll entre la tour Germaine i el Gendarme Gervassutti.
Llarg4(IV):Placa vertical, que ens condueix sense massa problemes a l’esperó…

amb un bon pati sota els peus! i la visió sobre el gendarme que acabem de deixar....
Llarg5(V): llarg molt curt però intens, sortir cap a la dreta i amunt i en pocs metres més a la dreta, fem reunió sota un nou diedre(aprox. 15-20m)

Llarg6(IV+): Diedre guapo i vertical que ens porta cap al fil de l’aresta, farem reunió en una bretxa a la mateixa aresta.

El llarg es molt aeri i a sota veiem la cordada que portem bastant al darrer....

Llarg7(IV+):Llarg aèri, pujar cap a l’aresta i mantenir-se una mica per la dreta(un parell de claus)i encarar un bon tram d’aresta espectacular fins una bona feixa on farem reunió.

Llarg8(IV+)Placa molt vertical amb una bona fisura al mig. Algún pas més dur del que sembla!!!uf!!

Llarg9(II):
Creuar caminant cap al darrera dels pins on hi trobarem la base del diedre del darrer llarg.
Llarg10(IV+)un darrer diedre que es va posant més dret a mesura que es va pujant, bastant protegit amb Claus. Al cim reunió en la mare de deu.

Descens: Del cim anirem cap a l’est (fites) i en una canal curta una mica trencada, veurem al final un bloc, al darrera del qual hi ha el rapel.
Rapelar en tendencia al nord, (Esquerra mirant cap a baix) a buscar una vira per la que anirem caminant cap al coll nord de l’agulla, on farem una petita desgrimpada(III) i anirem a baixar el corredor oest de la Tour de Germaine.
En la foto el Gendarme Gervasutti baixant per la canal oest de la Tour de Germaine...

Impresionant via en un paissatge idíl·lic. Molt recomanable i fácil de seguir. Tot i aixó ens va acompanyar el vent gelat dels dies anteriors i en algunes reunions vam patir fred!!!

Felicitats per la feinada que vareu fer. M'encanta per què són llocs que ni tan sols sabia que existien, molt guapo tot això, existeix alguna guia?.
Salut

Això és un no parar, eh! Tens tota la raó, per les fotos i la verticalitat qualsevol diría que esteu a Dolomites!!

Lai ha dit...

uaaauuuuuu!! kina xulada!! :) quin entorn!
Fins aviat parella.

Mingo, hi ha llcs molt guapos als Apls, i no cal anar a fer grans animalades!
Els llibres que portavem eren:
Escalade Plaisir Sud i el del nord, però tenen poques fotos i ho vaig compensar buscant per internet...i un 3 llibre que vam comprar allà, "Escalade Alpinisme pour tous en Queyras Pays du Viso" on si que hi ha més fotos i croquis bons de vies, aixó si, molt més alpines i amb aproximacions més llargues!

Joan, tant l'ambient com l'escalada i les graduacions, en alguns passos et feient dubtar entre alps orientals o occidentals....

Lai, aquesta va ser alguna de les vies que ens van agradar més pel seu conjunt, molt complerta(per nosaltres clar!)

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la via i per descobrir llocs tan guapos !!

(La ressenya es fa difícil de llegir pel color vermell de les lletres)

salut i a tibar

Merci Joan B! intenaré arreglar el tema dels ´la visibilitat de les graduacions!!!

Raquel ha dit...

Mmmm... idil·lic de veritat!! M'ho apunto!!

ja ja ja!!! ja tens raó! el lloc es molt guapo!!!ja saps! a fer-la!!! pels voltants n'hi ha alguna més que també deu ser interessant!