Calanques: Sormiou, Via Coqueluche(100m/V)

El segon dia a Calanques es desperta molt tapat, fa mal dia i no invita massa a escalar. Busquen entre les ressenyes previstes i es presenta com a millor opció anar a Sormiou. Aproximació curta, molt equipades amb químics, vies curtes i bones vistes!!!

Per anar fins a Sormiou anem per la carretera de Cassis a Marseille i anem a buscar els indicadors de la carretera que ens porten fins a Sormiou, cap secret!
La cala es preciosa!!! tot i el mal temps es molt guapa!
l'únic inconvenient es que just a l'entrada et fan pagar 3 €!!! Estic tranquil! els personatges son més similars a "gorrilles" que funiconaris de l'ajuntament!

El sector es "Le Pyro" indicat en el mapa, a la dreta tal com entrem a la cala. Aproximació evident de 5/10 minuntets...
La via està completament equipada amb químics, molt equipada, per tant no cal portar ferros adicionals. Nosaltres vam entrar per la Coqueluche(vermella) i vam sortir per la Coquine(groga). Ells llargs son molt curts.....tot i aixó en la piada parlarem de "llargs" i no de "curts".

Cal baixar fins a peu de platja per remuntar per un corriol molt marcat cap a la paret.

Peu de via amb la cala a sota, compartim els primers llargs amb la Lu i la Vicky!

Llarg 1(IV+),
més vertical del que ens esperem pel grau, tot i aixó molt fàcil i disfruton! El més complicat a meitat del llarg.

Llarg 2(IV+)
sortida cap a la dreta, passos finets guapos, i a disfrutar fins reunió.

Llarg 3 ( IV+) pujarem per passos de III fins sota d'un esperonet, que pujarem per l'esquerra, finet i guapo....

a sobre ja veiem a la dreta la feixa, anirem caminant a la dreta a buscar el primer químic de la Coquine, de les dues línees de químics la de la dreta es la Coqueluche i l'esquerra la Coquine.

Algunes de les vistes de les cordades que ens acompanyen...la Carla del GEAMM a la Coco....

...o la Lu que arribant a la feixa de la Coqueluche decideixen seguir per l'esperò per on puja la Coco la que la meteo comença a amenaçar!!!!

La Lu i la Vicky amb les primeres gotes d'aigua que ens van mullant...

Llarg 4(V) puja recte i curtet. sols un pas difícil marca el grau de la via, la resta fàcil. L'Antxi el fa rapidament ja que la cortina d'aigua cada cop la tenim més a sobre....

Llarg 5(V) Últim llarg fins a cim, surtim tot el més ràpit que podem, igual que l'anterior el grau el marquen un parell de passos al sortir de reunió. L'Antxi quan puja de segona ja ho fa sota la pluja! Recollim cordes sota una bona pluja, a l'esquerra tenim la cordada de la Lu i la Vicky també han fet cim. Calamarsada...i ràpit cap a baix!!! el GEAMM encara està per la paret....i les cares son de que sembla que rapelaran....

Aquí veiem el darrer llarg de la Coquine, i per la dreta puja l'Anna del GEAMM en el pas de V, just abans d'inciar la pluja forta....

El descens el farem anant cap a l'esquerra fins el segon collet, abans d'arribar a una bona agulla...si ens hi aboquem veurem una corda fixa...es un destrepe aeri, però curtet.....i ja per caminets múltiples i evidents arribem a la cala(15 minuts)

El GEAMM sortint pel cim sota la pluja.....juntament amb altres cordades que van decidir fer les mateixes vies el mateix dia!!!

En fi!!! una via guapa, no gaire pulida i que es pot fer molt a gust per no patir i amb uns graus molt assequibles!!! llestima que a baix no podies disfrutar d'una bona paella...sino...seria una gran via!! je jeje

Bon dia! mira que és mala sort, enganxar pluja a una zona tan assolellada, però segueix la tònica d'enguany, quesembla que hem tornat a l'era glacial...felicitats per l'activitat, aquesta via me l'apunto, m'anirà be per la recuperació!

Raquel ha dit...

Ostres, quins craks que esteu fets tots plegats!! És igual que el dia segui amenaçador, vosaltres cap a la via i fent cim i tot!!!
Felicitats guapos!!

Ja m'agrada veure que no som els únics que acabem xops aquests dies....

Molt xula la foto amb el poble de pescadors i les tres sirenes!

Hola molt bones!!!
una via disfrutona per no patir ;-)).... gaudint i retrobant noves sensacions amb la roca .....
amb remullada final compartida je je je... "como en los viejos tiempos".

Vinga una abraçada als dos,

Vicky

i tant que si!!!
despres de la currada del dia abans aquesta era una via de PAELLA!!!

i això ho tenim pendent! ;)))
...la meva part surenya no ho oblida!

com sempre un plaer compartir aiguats amb vosaltres!!!

Bones Jaume!!!quan temps! que tal la recuperació? espero que bé! aquest via i les seves veines son un bon lloc per fer la recuperació!!! solet, aigua, roca calenta, bars propers...anims!

Raquel! de cracks res!! je je je!!! després de fer 600km, un es penja per on pot!!! aquí anavem molt a tiro segur...tot equipat amb químics, 100 m...en 5 minuts podiem estar fora de la paret!!! aixó dona molta confiança!! je je je!!!

Hey!! Vicky! que et vaig veure molt suelta!! anims i a veure si et veiem més!

Lu!!! tinc una via pensada amb Paella!!! ja t'avisaré quan sigui el dia!!! ej je jevam passar una bons dies! a veure si els epetim aviat!

Joan!!! que et deixava...!! va ser l'únic dia que ens vam mullar! i va ser ja al cim...aixó si...fins als ossos!!!
Ep!! ja saps que jo sempre m'envolto dels millors escaladors!!! je j je