Via Nova: El Balcó del Voltor 130m/V+ Ganivet de Boixols

Bones a tots, aquí us presentem la via que hem obert aquest desembre!!!!!

"EL BALCÓ DEL VOLTOR" 130m/V+ Ganivet de Boixols

el cap de setmana de la Puríssima, concretament el 8/12/07, vam obrir i semiequipar aquesta via. Be, res, que estem molt contents ja que l'hem obert integrament per sota!!!!je je je!

Tot va començar fa ja gairebé un parell d'anys passant per la carretera que va de Boxiols fins a Coll Nargó.... vam veure aquesta formació rocosa impressionant i va quedar en el record. No va ser fins aquest pont de la puríssima que vam passar un altre cop per aquesta carretera dirigint-nos cap a les Encantades, un lloc molt guapo a la dreta del pantà d'Oliana, zona oblidada i preciosa!

En fi, que ens i vam apropar i ens vam mirar la paret, per la seva vessant sud, ja que la nord és molt vertical per nosaltres i l'aresta vam suposar que algú ja s'hi havia posat..... Ens ho vam mirar i al dia després ens hi vam apropar amb tota la ferralla.

La via finalment son 4 llargs, poden empalmar el segon i tercer, tot i que hi haurà fregament.... i el quart llarg que és en cresta molt aèria fent un total de 130m.

La roca, és calcari, molt bo al primer i segon llarg, sobretot en els passos més difícils... i una més dolentot (tot i que vam netejar molt!!!!) i per això hi ha algun spit o clau de més...... tot i que el terreny a priori sigui fàcil.

Agrairíem que les cordades que la facin ens fessin arribar els comentaris, sobretot el tema dels graus..... tot i que estan fets al nostre criteri sempre es poden corregir!

Aproximació:

Es troba en el Ganivet de Bóixols, just al Coll de Bóixols, situat en la carretera que va des de Coll de Nargó a Bóixols. En el mateix coll hi ha una zona on podem aparcar el cotxe, allí mateix tenim el ganivet.... anirem a buscar la cara sud per baixar fins a peu de via en uns 5 minutets.... el peu de via el trobarem passat els dos primers pins, en una zona oberta de vegetació sota la paret, veurem un spit a uns 3 metres del terra. (és l'únic que hi ha en la paret). es troba una mica més avall d'una fissura diagonal que puja cap a la dreta que parteix la paret...

La via tot i no ser massa llarga, va be per un matí d'hivern, el lloc es molt tranquil i asolejat i les vistes son espectaculars! Hem intentat minimitzar al màxim tant la neteja de la paret com les peces que hi hem posat (dintre del nostre grau) tot i això en alguns moments i hem tingut que fer neteges de molta pedra podrida que podria ser perillós per la cordada.... ara bé, faltarien repeticions... sols n'hem fet una!!!

la cresta de sortida és molt afilada i amb molt de pati!

1 llarg (30m/V-): Surt recte a l'spit, llavors una mica a la dreta per una mini feixeta i recte amunt a buscar una llastra petita, (clau) seguir recte amunt fins un spit, i d'aquí a la dreta un nou spit, i el pas clau del llarg, sense protegir.... en placa, en diagonal cap a la dreta i amunt, en direcció a una sabina gran a sobre de la que trobarem la reunió en dos spits.

2 llarg (30m/V+) Surt cap a la dreta, en travessia, fins trobar un clau, llavors pujar recte a buscar un marcat esperó sobre una gran sabina on hi ha un spit (visible des de la reunió) Aquí hi ha el pas clau de la via, surts en placa amunt un pel a la dreta de l'esperó que desploma hi no hi ha res a la vista, fins una gran bústia i llavors cap la travessia, neta, a dreta a buscar un diedre (dos claus amagats) que ens condueix fins la segona reunió en un spit i un gendarme.

3 llarg (15m/IV): Sortim pel diedre que hem arribat a la reunió amunt i cap a l'esquerra, per sota d'una sabineta i per terreny fàcil per una vira ascendent en diagonal a l'esquerra fins una sabina sobre la que hi trobarem la reunió amb dos spits.

4 llarg (55m/II): Ens porta fins al final de la cresta, no és difícil però la roca és delicada i no hi ha massa on protegir-te, per tant, poc a poc i cap al cotxe! Be, esperem que us agradi i que la gaudiu com nosaltres!!!

Participants: Antxi i Llorenç

PGB ha dit...

Enhorabona per la via :)
Fa ilu tenir fills, eh? :P

Xavi ha dit...

Moltes felicitats per la via. Ara que està acabada a veure si la puc anar a repetir aviat. El lloc és molt bonic, com queda reflexat a les fotos.
Records!

Felicitats!
A provar-la ja!
Un petó.

Je je je!!! si que fa il.lusió PGB! es la segona filla, la primera va ser la Cresta del Sol, a finals de l'any passat i ara aquesta!!! tot i que aquí he patit més por!
Xavi! espero la teva opinió! Certament el lloc es molt tranquil i arraserat, el sol i toca molt aviat i escalfa molt! La sortida a la 3 reunió te la seva gracia amb el pati a l'altre costat...

Pere, ja vaig invitar que vinguessis a la primera repatició! ara hauràs d'anar sol! espero que la disfrutis! ara que igual venim amb tu però sols fins la primera reunió....je je je!!

edunz ha dit...

felicitats a tots dos!, el racó és realment màgic. Per l'esperó de l'aresta hi puja una via, ara no recordo els graus però apreta. La sortida em sembla que és comuna amb la vostra. Al bar thaussà de C. de Nargó i trobareu la ressenya (si el Xavi va poder recuperar-la!)
i bon any!

Finalment ha arribat la ressenya, però per molt que busco no hi trobo el 6c que dèieu.....

Enhorabona per la via, sabent que és vostra, s'hi haurà d'anar !

Moltes Felicitats!!!

Es veu xulisssima!!! i el lloc una passada!!

i ja posats... el nom també m'agrada molt...;-))
la cresta del sol, el balco del voltor... hi teniu traça!

una abraçada molt forta i que l'any proper porti noves vies, nous reptes i moltes escalades!!

i espero que en compartim alguns ;-))

Bones Edu! gracies! el racó es preciós! i potser si que tingui alguna cosa de màgica! i tal com comentes, si que puja una via per l'esperò,em vaig posar en contacte amb el Xavi després de fer la via i sembla que em fet servir la mateixa sortida, i no m'estranyaria massa, de la segona reunió cap a la dreta, l'esperò fa pànic lo podrida que es veu la roca i els grans blocs es veuen inestables...i cap a l'esquerra es la linea més evident per sortir sense massa problemes d'integritat física!! Tot i aixó en aquest tram es on la pedra estava pitjor, sobretot la sortida de la reunió i on vam netejar més i es el que ens va fer dubtar de si ja havia passat per allà algú! es queia tot!!!

Je je je!!! Joan, el 6c era psicològic!Quan estiguis recuperat pots passar-t'hi! segur que la disfrutes!

Lu! lo dels noms no es fruit de la imaginació sino de les cerveses de després! Ep!! quan i vagis recorda que no hi ha parabolts!! i que els passos més tontos no estan per protegir....je je je...sino li treiem la gracia a la via!
Bon any a tots!!

Miquel Sabadell ha dit...

Ei parella1 felicitats per la via! aquesta és la que veu estar fent el dia que ens vam veure!!

je je je!!!Bones Miquel!

la que vam comentar aquell dia es una que estem obrint amb en Pere Tutusaus, es una mica més llarga i ens està portant una mica més de feina! esperem que aquest gener o febrer la puguem acabar!
Bon any!!

L'Esperó de la dreta és la via dels Perduts del Picazo i el X.Vidal. Surt en lliure i sense pitonar. 6b bastant precari i bé a sortir més o menys pel mateix punt que la vostra (trencat). També us vàreu creuar amb la via de l'Ull que travessa el vostre primer llarg fins a la bauma característica i surt recte. Desequipada (cordinos visibles en savines!!) 6a+. Per la cara nord hi ha un intent per abaix amb espits i una via esportiva (amb algun pont de roca)parabolts 6c 35m. Mola obrir i posar il·lusió però si ja trobeu vies...

Pot ser mola escalar primer pels llocs i conèixer l'indret i les seves vies. En fi, ho dic en plan constructiu.
QUe seguiu disfrutant!!
M.Blanco.

M.Blanco, no et conec i espero poder-ho fer algun dia, però amb tot el respecte que tinc pels escaladors que, com tu (bomber o similar),no tenen res més a fer durant tota la setmana que escalar i obrir vies perquè l'estat els hi paga una mena de renda, després de veure que la teva via i la dels Kutres tan sols es creua en un únic punt i no tenen res a veure, la única cosa que et queda per fer és incloure-la al teu futur llibre de ressenyes de la comarca.

Mal et pesi.....

Blanco, tal com ja et vaig explicar per mail, abans d'obrir la via ens vam informar sobre les vies que hi havia a la paret, i després ens hi vam posar, l'única informació que teniem de la teva via era que estava en projecte desde feia temps i ningú(dels que vaig parlar) sabia si estava finalitzat o no.... així que ens hi vam posar, de totes maneres, entenc que la paret dona per més d'una via, i per aquesta raó ens hi vam posar....no crec que amb aquesta tercera via, hagi quedat una paret saturada....el lloc es preciós, i crec que la nostra via tot i quedar més equipada que la teva, cal posar-hi ganes i ferros per repetir-la.

igualment gracies pels comentaris constructius!
El proper cop que vulguem obrir alguna cosa per la zona ja ens posarem en contacte!

osties gatsaule! gràcies pel cutrecomentari! t'has lluït.

I dius que no em coneixes i pies tot això...vaja tela!

Doncs mira si de cas haurien de treure les xapes que parasiten la via de l'Ull.

A mi me la bufa, ni les penso treure ni em ve de gust repetir aquesta petita via que de segur que és ben xula i per suposat, i no per que tu m'ho diguis, inclouré les esmentades vietes a la guia.

Que a alguns ens costa més que a d'altres però amb el temps "evolucionem" una miqueta i obrim la ment.

Ah! per cert potser hauries d'agrair als que us van treure de la paret aquella del ponoig l'altre dia i que també reben una "renda" com la meva a final de més.

Salut i a tibar!

Miquel Blanco.

L'autor ha eliminat aquest comentari.