Via Pa de Quilo, 260m, V/A1, Serra de Sant Joan, sector repetidor. Alt Urgell

Per fi tornem a escalar una mica!!! massa dies de relax i ara toca tornar a apendre a escalar....així que ens dirigim a Coll de Nargó...a fer alguna vieta tranquileta.
La via triada es la Pa de Quilo, la via es bastant discontinua, un primer llarg que et posa les piles per passar a un 2on llarg herbós, i tot seguit ja si que millora una mica. Llarg 4 i el 6 (el del Pa de Quilo) i la primera meitat del 7, son el millor de la via.

Material: 10 cintes, friends fins al nº1, tascons i estreps si no fem 6b

Aproximació: De Coll de Nargó cap a Boixols, ja passat el coll de Boixols i de baixada, en el Km 20,4, agafem la pista que marxa a la dreta cap a "Els Prats-Montanissell" i en un 700m, agafem el trencall a l'esquerra direcció els Prats, ara seguirem uns 1,2km, i en un revolt a l'esquerra trobarem un bon lloc per aparcar. Aquí una fita ens marca el camí cap a la paret, primer per l'esquerra del barranc, i tot seguit salta a la dreta a buscar la carena i el peu de paret, la via s'inicia en un marcat diedre a la dreta d'un bon sostre. (25min)
Llarg 1(V/A1, 45m): intens, res a veure amb la resta de la via, una entrada potent, per arribar a la xapa, seguir canal fins sota sabina on tenim passets guapos.
Ara al sortir de la sabina a la dreta es on tenim el passet....la sabina no saps si t'ajuda o et puteja...per entrar en una placa guapa però curta..i arribar a una feixeta herbosa on trobem reunió.
Llarg 2(IV/50m): superar el ressalt que tenim al davant, i pujar cap al pi gran que tenim al davant, el passem per sota cap a l'esquerra on trobem el clau i pujem a la feixeta on trobem reunió.
Llarg 3(V/30m): Pujar recte per la placa, prou bé pero curteta, i anem a l'esquerra per terreny herbós fins un darrer muret que ens deixa a la reunió.
Llarg 4(V/35m): Llarg guapo, sortir a la dreta per roca molt bona....
i pujar en diagonal per entrar en una nova placa per on arribarem a la reunió.
Llarg 5(V/25m): Inici intens, Anem a superar la fissura de l'esquerra, un cop a sobre, pujar recte i marxar una mica a l'esquerra per pujar a una feixeta on trobem reunió
Llarg 6(V+/45m): Llarg més guapo de la via,inici guapo per entrar a la placa de la dreta.....
superar el "pa de quilo" per la dreta i anar a buscar el diedre superior que va desplomant i evitem per la dreta amb passos guapos i ben protegits....tot seguit recte amunt fins reunió.
Llarg 7(V/Ae, 30m): Superar els primers 2 passos de Ae, un parell de claus, (el segon molt sortit) i entrem a la placa que de la dreta i amunt...ara ja un mar de pedra trencada ens deixa a la darrera reunió.

De la darrera reunió marxarem per l'esquerra fins a cim.....caminant....
Descens: Tenim dues opcions de descens,
Opció 1: Agafar la pista i en el primer revolt, marcar recte per un caminet desdeibuixat i anirem a buscar la base de la línia elèctrica que seguirem fins al final, a la penúltima antena tenim una zona de desgrimpada fàcil, fins la pista, on marxarem a l'esquerra fins al cotxe(40 min)
Opció 2:  Seguir la pista i no deixar-la fina la cotxe(1h, 10 min)

En resum, una via poc continua, amb un primer llarg diferent a la resta de la via. Va superant ressalts amb les dificultats en passos aïllats.

Aquesta no la conec, però sembla de l'estil de la veïna, no?

joan asin ha dit...

Ei pensava que havíeu hivernat... sembla que torna a millorar el temps haurem de tornar a l'obra.

eii guapos!

ben tornats a la roca!
quins records! aquesta via la vaig fer amb la Raquel i varem patir un freddddddddddddddd!!!
la recordo durilla pel grau pero es que crec que no vaig deixar de tremolar en tota la via!

a vosaltres se us veu mes lleugerets!

una abraçada!

ahh ue xula la foto dels senyals!

Ja veig que el fred no us agrada!! a la que s'ha ensumat una mica d'escalforeta ja hi torneu! doncs a mí la via en conjunt no em va desagradar, però teniu raó que amb l'expectativa del primer llarg els dfos següents destrempen, i llavors quan comences a tornar a disfrutar, s'acaba...

molimolano ha dit...

Bua, jo no oblidaré mai el primer llarg, era quan no escalava gaire, anava de segona una mica pillada, el meu company de primer una mica sobrat no va posar res a la sabina ni a no se quants llocs més i vaig anar ben putejada seguint per on em tibava la corda je je!!

Content de tornar-vos a llegir. la via no és de les millors però l'entorn sense comentaris. felicitats per l'activitat.
Volia fer-te una consulta, però no he trobat el teu correu. Volia saber sobre la Mas Colomer, si es pot fer o està prohibit fins la tardor.
Salut

Gatsalue! bones, si es prou similar similar, però aquesta es millor, tens llargs més interessants...
Joan Asín! casi casi! amb el fred, festes, familia,...uf! no dona per tot! ara anem tornant poc a poc! a veure si el bon temps va tornant i podem anar a l'obra un altre cop!

Lux!!!!! fred...nosaltres també en vam patir una mica! dura de grau...suposo que el primer llarg el raro, després millora, però sempre hi ha algun passatge raro....ep!! espero que puguem tornar a quedar aviat!

Jaume, ja tens raó no som massa amants del fred! escalar al sol es un plaer! ...fas una bona descripció de la via ! m'agrada! la ratifico!

Molimolano, en el primer llarg no permet massa A0, i a més son rarots...tot i que es V obligat, ho es amb ganes!

Mingo!igualment! l'entorn es el que fa que valgui la pena la visita!
Pel que comentes de la prohibició...
Segons la pàgina de la Gencat:
Regulación temporal de la ESCALADA en las ROQUES DE BENET

Motivo
Desplazamiento de la zona de nidificación de rapaces protegidos.
Zona
Cara oeste del Castell
Vías afectadas
Entre la vía Gloria's y la vía Hemisferi pendular, ambas incluidas.
Período de regulación
No se podrá escalar en esta zona entre el 1 de marzo y el 31 de agosto.
Esta regulación estará señalizada en el camino de acceso a las vías.

Ara t'envio un mail i t'explico el que vulguis!

Llorenç

Jau

Xavi ha dit...

Una via una mica rostoll però que es veu compensada pel paisatge i la tranquilitat del lloc. Ben retornats a la vertical!

Merci Xavi! ja teniem ganes de tornar....hem estat parats els mateix temps que el Thaussà!!! je je je je, que per cert...si que tenien les ressenyes però no el llibre de pieades.... si que es una mica rostoll...sobretot els llargs centrals, despres encara es salva, i es millor que la seva veina.....

Joan Baraldes ha dit...

Ei Kutres,
A mi em va agradar la via tot i ser discontinua. Crec que la van des equipar i re-equipar. Suposo que ara deu estar equipada.
Em diuen que vareu coincidir amb el Jordi i el Francesc i el Mingo i el Josep Anton al Tahussà, fent la inauguració de les noves instal.lacions !!!

Salut i a tibar

Bones Joan, no es una via lletja, està bé amb alguns trans que no et fan sentir escalar, però els trams bons son guapos. Desconec com estava abans, però nosaltres la vam trobar prou equipada, amb spits, parabolts i claus, tot i aixó s'han de posar ferros per millorar la protecció.
Si que vam coincidir amb gent al Thaussà, però sols amb el Jordi i el Francesc, amb el Mingo i Antón no! llestima!