Nova via: Via Sons Amagats 270m/V+, Paret de la Rufa, Canelles

Ja feia temps que amb en Joan ens anava pel cap obrir una via a la paret de la Rufa, ens hi vam apropar el dia 9/04/2011, la nostra intenció era una altra línia però veient el percal, ens vam decantar per aquest altra, més divertida i atractiva....
així que amb una segona visita el dia 30/04/2011 la vam enllestir.

Aquest cap de setmana amb l'Antxi com a 3 de cordada ens vam apropar a fer la primera repetició i fer una mica de neteja....

La via ha quedat semiequipada amb parabolts, claus, i alguns ponts de roca, per tant per la repetició caldrà portar friends fins al camalot nº 2, i cordinos o bagues per als ponts de roca si no voleu utilitzar els que nosaltres hem deixat per marcar.

Més informació al Blog de Joan Asín

L'aproximació: De Coll de Nargó ens dirigirem a  Canelles, agafat el trencall cap a Canelles trobarem en poc un bon aparcament a mà esquerra on deixem el cotxe. Baixarem per camí al riu i el creuarem, just creuar-lo, anirem a la dreta, per caminet fins arribar a un barranc que ens porta cap a les parets, ara amunt, superant diferents marges, anirem per l'extrem esquerre, més fàcil de superar-los, fins gairebé peu de l'agulla que tenim al davant, un cop aquí anirem a la dreta fins una tartera, aquí seguirem pujant cap a la dreta a buscar el coll de la segona agulla, un cop al coll baixarem una mica cap a l'altre costat, anant a l'esquerra a buscar la paret i la base del marcat diedre on trobarem una fita i fletxa a la paret, a uns metres del terra un clau, més amunt un pont de roca.(40 minuts)

Llarg1(35m/V) S'inicia en una placa vertical, per anar a l'esquerra a buscar el diedre, un petit desplomet ens deixa en un diedre i saltem a la placa de la dreta, pujem, un parell de passos en el nou diedre  i entrem en placa cap a la dreta a reunió.

...entrada a la R1 per placa d'adherència....
Llarg 2(35m/V+): Sortim amunt fins el 2 parabolt, ara a la dreta per terreny fàcil, fins parabolt i amunt cada cop més dret per entrar a reunió per placa.... reunió un pel penjada.
Llarg 3(30m/V+) Sortim per la dreta de la reunió fins sabineta on superem els passos més difícils del llarg, ara a la dreta fins una altra sabina i recte amunt per un seguit de forats i terreny fàcil fins la gran alzina on muntem reunió.
Llarg  4(55m/V) sortir recte de reunió, i tot seguit anar a la dreta pel terreny més evident i fàcil fins la placa dreta i fina que hi ha sota l'extrem dret del gran sostre que tenim al davant, creuarem la placa cap a la dreta i pujarem a la sabina de l'extrem dret on hi ha la reunió.
....aquí la placa i l'entrada a R4....
Llarg 5(50m/V) Sortir recte per una placa fina, fins al pont de roca, ara a la dreta a buscar la base del marcat diedre fissura que veiem a la dreta, una parell de ponts de roca per entrar a reunió.

Llarg 6(35m/V+) pot ser el millor llarg de la via, una placa espectacular, uns primers metres fàcils fins una feixeta, a protegir, i tot seguit una placa magnifica per on anem navegant....

...detall del tipus de roca que trobem....

Llarg 7(V/30m): sortim per l'esquerra de la reunió, superem el primer pas i ja per terreny fàcil, casi caminant anem fins una fita on al darrera hi trobarem un pont de roca i unes bones fissures per montar reunió amb els friends

(foto Joan Asín)

Descens: De R7, pujarem seguint fites en tendència a la dreta i amunt, arribant a una marcada placa, dues opcions,

1)anar a la dreta a buscar el fil de la paret, fins una marcada canal de roca amb fita que ens porta a la gran vira que baixa pel davant de la paret, més fites fins un tram més dret que forma una amplia canal de roca, just al mig hi ha una alsina amb baga per rapelar. Fet el ràpel estem a peu de via de la Rodamons de bosc, ara baixar cap a la dreta a buscar el riu i camí sempre una mica camp través.(aprox. 1h)

2) anem a l'esquerra a buscar el cim i baixem cap al primer coll, unes fites ens envien a la vira normal de descens del cim de la Narieda sud fins al cotxe.(aprox. 1h)

En fi,una via que hem disfrutat obrint, i ara repetint, esperem que també us agradi!!!

joan asin ha dit...

Ei Llorenç gràcies per compartir aquesta via, ens ho hem passat força bé i a la propera més....La primera integral no hauria estat possible sense la col·laboració de l'Antxi,je,je.

Moltes felicitats, jo que després de haver-nos encigalat buscant el peu de la Rodamons, vaig pensar, aki ja no hi haurem de venir més, resulta que hi haurem de tornar. Mirant la ressenya i les fotos es veu atractiva la vostra via.
Felicitats

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats i moltes gràcies per obrir la via

salut i a tibar

Eduard ha dit...

Enhorabona per la via a tu i al Joan. Ja l'anirem a repetir, clar que potser ens esperem a l'hivern vinent :)

Avant!!

iujiiiii! iujiiiiiiiiiiiii!!
pero quines plaques més xules! quina bona pinta!
i quina alegria tenir de nou feina en aquesta paret!
moltes gràcies per la feina i enhorabona per la via i per la primera!!
una abraçada!!

Enhorabona, Llorenç! Per les fotos sembla una bona via, plaques bones per gaudir després de l'estiu. A punt per criticar-la......

Ei companys! quina feinada trobar un itinerari per aquest mar de plaques i matolls, pel que ens deixen veure les fotos sembla que disfrutarem!!
Gràcies a tots dos i ja piularem quan la repetim, però amb la fresca, que ara ja torna la calor.

Joan Asín, tot un plaer! vaig disfrutar molt els dos atacs, tot i les deshidratacions! La integral sense l'Antxi, la fregona, l'aspiradora, etc...hagués estat impossible!! je je je

Mingo, hi has de tornar home! com a mínim per treure't el mal sabor de boca de l'aproximació! en el fons lo millor es no seguir cap camí, seguir la intuició i no pedre de vista la paret...

Joan B! a veure quan vas a repetir-la! que últimament et veig molt ràpid! je je eje

Eduard, merci! ara si es matina s'hi pot anar amb una mica més d'aigua i llestos....aproximació de matinada, i el sol ja en els darrers llargs on pot correr més l'aire! anims!

Lu! si es que en el fons....la via l'hem feta per tu!! je jeje! et veiem molt desapareguda del mon de l'escalada i vam decidir fer una via a la teva medida! ara ens has de dir si et queda bé!

Joan, merci! espero la teva crítica! ara ep! que jo espero que encara hi hagi dies frescos per fer alguna cara sud llargueta!

Jaume! jo també ho pensava, però un cop dintre la paret et va conduint, no cal inventar i forçar res(en aquest cas) ja que la naturalesa de la paret et va marcant el camí més fàcil!

Ep Llorenç, avui hem anat a repetir la via, enhorabona, us ha sortit un VIOTE sí sí i amb majúscules!!!
Ens ha agradta molt i ens ha fet treballar de valent en alguns trams, a mí se m'ha atravessat el tram del tercer llarg abans d'arribar a la sabina...hi havia molta terreta a la canal i la veritat que no inspirava confiança...aquest tram és V+? a mí m'ha semblar força més...potser m'ho he agafat malament, però he hagut de fer A-0 als tres bolts abans de la sabina!
la resta surt be, tibant-li eh! que esteu molt forts.
Com li he dit al Joan Chapeau! es convertirà en una clàssica dura.

Aquest matí de diumenge l'hem repetit dues cordades de Valls (i portàvem una cordada al darrera; èxit total), amb un bon sol però amb una temperatura molt agraïda. És una via molt disfrutona i ben aconseguida. Felicitats als aperturistes. El sisè llarg, una petita joia. I els tres primers són ben macos i lògics. Algun curt tram una mica delicat per la terra i el verdet, però res que no s'arregli amb el pas de cordades...que segur que n'hi passaran moltes, perquè val la pena.
Au, salut i bones escalades.

Joan de Valls

Aqui part de la cinquena cordada!
enhorabona per la via! ha quedat xula! potser falta passar li un amica l'escombra...;)
sobre tot al tercer llarg que de tota manera és ben bonic! i el sisê espectacular... es fa curt!!

Moltes gràcies per la feina!! que és un lloc per disfrutar!
ia seguir... ehh!

Joan!!! tot un plaer compartir la via!!!l'Antxi es va currar molt la neteja!!! je je je!

Mingo! es una bona opció per treure't el mal gust de boca de l'aproximació! ja tens excusa per tornar!

Merci Joan b! a veure quan tenim la teva repetició!

Lu! ja he vist que l'has anat a repetir ben aviat! t'ha faltat temps!!! merci!! je ej ej1

Gatsaule, es una via per anar a disfrutar del dia! i de l'escalada molt amable! a disfrutar!

Merci per la 2 repetició! al 3 llarg cal un parell de passos d'adherència i confiança i el 6 un regalet que ens ha fet la paret!Esperem que amb unes plujes més i alguna repetició més la via quedi neta!

Joan de Valls! merci per la repetició! quina gentada! ja va bé! que la gent la disfruti tant com nosaltres. Els primers llargs son per entrar amb ganes, i el 6 per sortir amb bon sabor de boca....!Salut!

Lu! un altre cop! ara a esperar-se a la propera, no crec que tinguem tanta sort com aquí! je je ej!