Pedraforca sud, Camí del tro 160m/6a

Just abans de marxar de vacances vam fer una petita i ràpida visita a la cara sud del Pedraforca....aquest dia em toca la loteria, escalar amb 4 noies!!! la Lu i la Raquel, fan cordada al davant, i jo amb la Ingrid i l'Antxi....tot un luxe per passar un dia d'escalada!

L'aproximació: la fem per la cantera...hi arribem agafant el camí que surt a l'esquerra pujant de Saldes cap al refugi, passats els primers revolts...on trobem una ampla era, seguir la pista...prou bona per un turisme, però cuidadin en algun pas...(algú si va deixar el carter feia uns dies) Deixem el cotxe amb vistes a la cara sud, seguim la pista ara caminant fins un pal indicador, ens endinsem al bosc, i pujant fins una font on ens podem refrescar...just passat la font una fita ens envia creuar una tartera, la creuem i ara seguim fites fins un torrent cap a sota d'un gran bloc que deixem a l'esquerra per anar a peu de paret...total..1h 20m.

Peu de via, s'inicia a l'inici d'una vira ascendent cap a l'esquerra....i a l'esquerra d'un forat molt curiós on t'hi pots amagar si fa molta calor, es veu una linea de spits....a la dreta es veuen parabolts de la Llamp de tro.
Material, cintes i algun friend mitjà per a passos que allunyen..
El grau obligat serà V/V+

inicien l'escalada la cordada Lu-Raquel que en poc resolen el primer llarg.....
Llarg 1(40m/V+) s'inicia en tendència a la dreta per encarar recte amunt tenint els passos més dificils en la segona part del llarg

l'entrada a la primera reunió podria ser el lloc més difícil sense ser-ho massa! la paret et cau a sobre!
Llarg 2(35m/6a) sortim cap a l'esquerra i encarem la fisura...sortir-ne es el pas del llarg, molt ben protegit amb spits....tot seguit una zona més trencada i fàcil ens envia cap a una nova placa fisurada troban de nou un altre passet per entrar a reunió....més penjada...

Llarg 3(30m/6a): Llarg curiós, el pas difícil es al sortir de la reunió, tot seguit la cosa es suavitza, anem cap a la dreta, fins una zona més trencada però fàcil, aquí si anem més a la dreta ens posarem a la Llamp de trò(com va fer la Lu) si seguim recte amunt, superada la zona fàcil i més herbosa, entrem en un mar de forats i passos guapos....
la Ingrid en la bavaresa, més espectacular que difícil!

i l'Antxi resolent el pas d'entrada a reunió, molt ben protegit.... i protegible...
Llarg 4(30m/V+): Sortim per canal trencada, per sortir a roca molt compacta(millor per la dreta) ....

....tot seguit ja s'ajeu i a disfrutar fins a reunió per terreny més fàcil....
Descens....es pot sortir caminant per dalt, pujant cap a l'esquerra, i tot seguit baixar cap a la dreta...però nosaltres decidim rapelar, de reunió a reunió amb rapels de 30m s'arriba bé, sols al darrer ens ajudem del "xiclet" de la corda...
En fi, una via molt guapa, equipada, i per no patir massa, amb roca molt bona i compacta...i una companyia gairebé inmillorable!!!!

Xavi ha dit...

Ostres Llorenç, que bé que t'ho muntes. Quina escalada, diguem-ne, més poligàmica...
La pista d'aproximació la vàrem fer fa poc, i trobo que està força malament si no tens un 4x4. Sempre he anat per les mines, però potser la propera vegada hi aniré des del refugi. Aquest any, amb tanta aigua, s'han fet malbé molts camins.
Records!

Devíeu ser els únics que encara no l'havien fet!!

Eduard ha dit...

T'equivoques Joan!! Jo encara no l'he feta :P

Xavi!! em van tractar com un rei!!!(je je je, que més voldria jo!) el camí te un tram un mica dret, i un parell d'aigueres quecal superar, nosaltres hi vam pujar amb una berlingo.....bastant be...Jo sols he anat desde elrefugi per fer a Pany-Haus...el que te a favor per mi d'anar per la mina es la font!!!! tens aigua abans d'arribar a peu de via i al inici del descens!! tot un luxe!!!

Joan! jo també ho pensava! ja feia massa temps que la tenia penden!

Eduard, ja tardes! es una via per disfrutar de bona roca i ambient, llestima qu es fagi curta! per tu millor la via de tots!!!! je je je!!

Raquel ha dit...

A mi em va encantar!!! Després de tant temps sense fer via llarga... hihihihi... va ser un retorn immillorable!
És clar que la companyia s'ho valia...
Una abraçada!

Unknown ha dit...

Joan jo tampoc l'he fet ...

La foto que més m'agrada és la del forat jejeje