Ager, Cap del Ras: Via Alkaid 165m 6a/A1

Aquest diumenge sembla que farà bo. Ens dirigim cap a Terradets, a fer mal pe Roca Regina...però al despertar-nos a Cellers, estem envoltats de boira, fred i neu de fa dies...així que decidim anar cap a Ager que sempre ens ha donat bons resultats en casos d'inversió tèrmica!
L'objectiu passa a ser la via Alkaid com a recomanació d'en Mingo....

Aproximació: Des de Ager, direcció al Coll d'Ares(passa pel davant del cementiri, després d'uns km, trobarem una pista a la dreta(Colobó) l'agafem fins una nova cruïlla on anem a l'esquerra per pista que va planejant. A peu de via trobarem un bon lloc per aparcar. el caminet s'inicia en una petita tartera amb fita a la vertical de la via.
Arribant a l'aparcament, trobem les neus de no se quan per la carretera, i al camí es una passada!! Redrum, cal pujar el petit contrafort fins a peu de la Redrum i passar a l'esquerra a sota d'unes alzines...veurem un dos claus seguits una mica amunt, el primer posat a caldo i el segon que mira avall...ejem ejem... el tercer es un burí.
La via està pràcticament equipada amb burins(prou nous) i claus, i trobarem spits a les reunions.
Cal portar friends(vam utilitzar camalot 1, alien groc, vermell i blau) per al segon llarg ja que sols hi ha dos claus que els trobarem en la travessia i també vam utilitzar l'alien groc per arribar al primer burí del 4 llarg. La resta tot equipat.

Ja a peu de via vam saber que no estaríem sols...gent a la Redrum, a la Tope Clàssic, a la Fanal Nocturn...i no se per on més!!!!
Llarg 1(25m/A1): Arribant a peu de via, trobem la primera meitat del llarg dintre d'una xorrera d'aigua!! abandonem o fem "aquaclimb"? Finalment m'hi poso...s'inici en A1 per un arbret de la dreta(durarà poc) per tot seguit sortir en lliure(per sobre de l'aigua) fins un sostret on torna a ser Ae..En la foto ja després del IV+ "Aquaclimb" iniciant el Ae.
en aquesta foto es veu millor que era impossible evitar arribar a la R1 amb peus i pantalons mullats....
Llarg 2(25m/IV+): Llarg guapo que cal protegir, sortim a la dreta a buscar la part més fàcil, l'Antxi buscant on posar el primer friend....
per pujar ja en direcció a l'esquerra fins sota del gran sostre que tenim a sobre, aquí en travessia a l'esquerra fins trobar reunió...les vistes molt guapes!
.....i jo de travessia mirant on poso els peus ja que les bones mans desapareixen cap a l final...
Llarg 3(25m/6a): Bé, a la ressenya diuen 6a, en altres llocs he llegit 6b, per nosaltres va ser V/Ae i amb orgull!! Per fer-lo en lliure es molt atlètic i encadenar-lo tot pica bastant!
Llarg 4(35m/V): Un llarg també molt guapo, sinó el millor! Una sortida en placa fina a buscar el primer buril que el tenim a l'entrada de la bavaresa....

...per seguir pujant per una bavaresa espectacular i molt guapa!!!!!Al final un pas finet en placa et deixa en una feixa que et condueix a la base e l'embut pel que puja l'últim llarg...

Llarg 5(55m/V+): També molt guapo i finet! sortim en placa fina, fins arribar al primer burí a "tomar por saco" i quan es posa dret a gaudir de l'adherència! passos de V, un més dur de V+ i a seguir fins una feixa on hi ha una reunió que ens saltem ja que sols queda un ressalt d'uns 7 metres i arribem a l'última feixa on hi trobarem l'última reunió!!!!
Descens: Un cop acabada la via, sortim per la feixa caminant cap a la dreta, es curiós passar per sota de la corda d'alguna cordada i tu caminant per la mini feixa fins al final, on retrobem el camí de baixada de les vies que arriben a cim. Una altra opció es no sortir per la feixa i fer alguna de les vies que porten a cim, però amb la de neu que es veia a la cornisa...millor no pujar-hi!!!
En definitiva, una via molt guapa per gaudir!!! tot i l'aigua del primer llarg, que desapareixerà en uns dies, la via es molt recomanable!!!!

Eduard ha dit...

Una via molt maca. Nosaltres també vam trobar el primer llarg ben xop, sembla l'única pega de la via. El tercer llarg molt guapo i potent... I la bavaresa del quart simplement genial!! Una via de tot recomanable.

Raquel ha dit...

Però quina ràbiaaaaaaa!!! Nosaltres vam anar a fer nit a Àger divendres, per escalar-hi dissabte i diumenge... però la pista estava intransitable (a no ser que anessis amb cadenes o 4X4...)... però la tempertura era ideal... brrrr... snif!!! Vam fer el camí al contrari... vam baixar cap a on no hi havia neu i hi vam trobar boira... Nosaltres sí que som Kutres de debò!!! Jijiji!!
Petonàs guapos, i felicitats per la via!!

Apuntada queda para próximas escaladitas....
felicidades por la elección y joer.... que fuertes estáis, me caxis!! =D
Nosotros nos decidimos el finde por Vilanova y triunfamos, los 2 días casi a 20ºC.... que viva la invesión térmica y los anticiclones en invierno. jajajjaa
Felicidades de nuevo!!

Bones Eduard! cert que la via es molt guapa i per disfrutar d'una bona escalada. Per cert vam portar la teva ressenya! molt bona!

Raquel!!ho sento!je je je! l'Antxi va acabar escalant amb maniga curta i jo suant com un pollastre! feia molt bon dia! hi havia molta neu al caí però es passava molt bé, tot i aixó portavem les cadenes per si hi havia problemes!! mexatxis casi ens trobem!

Atori!! de fuertes nada!! ej je ej!
Es una via para disfrutar i no tenir massa maldecaps escalant i pasant-ho bé! i si vas amb més ganes, sortir per alguna de les vies que continuen fins a cim com la Redrum, tercer hombre, tope classic....tot i que sortir per la feixa te el seu alicient!je je je
Veig que vau tenir bon temps a Vilanova! a ver esas piadas!

marc ha dit...

es veu guapilla la via, i quin dia!!
Ara, deu ni do la pista....
Dissabte a Terradets i Regina hi feia bo.
Apa, felicitats i a seguir tibant

Felicitats per la via, llàstima de l'aigua per què la primera tirada , apart del primer pas surt molt bé en lliure, ara que mullat deu nido.
No sabia que per la feixa es podia sortir caminant.
Bé per aki ja no os queda gran cosa,no? si no heu fet inversión tèrmica, te la recomano.
Salut i bon Nadal.

Aquesta via ens l'haurem d'apuntar que l'efecte blogger es noti!
Felicitats que es veu molt bona via.

joan ha dit...

eii felicitats per la via!!
sòc el que estava a la tope clàssic que vem estar parlant abans de començar l'últim llarg.sautacions i felicitats pel blog,molt kurrat!!
salut!
jan.

Doncs si que es veu xula, la via, encara que no surti per dalt!

Des de Montserrat ja es veia que només feia bo a dalt de tot. El Cap del Ras sobresortia de la boira espessa...

Mingo! la teva piada ens va incitar a anar-hi...el dia bonissim! també vam veure que a Terradets va er bó però ja era massa tard per tornar-hi...a Ager s'hi estava de maravella!

Jaume, aquesta via també te punts per seguir l'"efecte", a veure qui en fa la propera piada! anims!

Bones Jan! encantat de saludar-te! com va anar els darrers llargs de la Tope classic, hi havia molta neu pel cim?

Je je je! Joan, dons ens estem mirant...nosaltres miravem al sud identificant totes les montanyes que es podien veure! Felicitats pel retorn!

Joan Baraldes ha dit...

Nosaltres hi varem pujar aquest dissabte i la primera tirada encara estava xopa !! varem fer una variant d'entrada que puja més a la dreta. Ja la veuràs en el meu bloc. No vaig poder portar la camara de fotos i no puc ensenyar-la. Si en se, utilitzaré la teva ressenya per marcar aquesta variant que et deixa a l'nici de la segona tirada.

Salut i a tibar

Bones!!!
Veig que també heu aprofitat els dies de fred i pluja! espero que la disfrutessiu! a veure com fas el retoc de la foto i si vols ja el faig jo mateix! ens vam estar mirant la variant però ja quan estavem a la R1! je je je una mica tard!