Via "Els maldecaps de la Lourdes" 100m/6c(6a obligat) Mullapans

Finalment i després de dues jornades, en Blai i jo deixem enllestida la Via “Els maldecaps de la Lourdes”, en reconeixement a les nostres mares.

Està situada a l’extrem esquerre del serrat dels Mullapans, s’inicia a la placa que trobarem a la dreta d’un gran contrafort coronat per un bosquet. Un pel abans de passar per sota del cable de l’aeri.

La via s’ha obert per baix, com més bonament hem pogut, i a quedat equipada amb parabolts de 8mm en els llargs i 10mm en les reunions.

Material: Fan falta unes 8-10 cintes i un parell de friends mitjans son recomanables per al segon llarg.

Son 100 metres força mantinguts repartits en 4 llargs, amb 6a obligat, pràcticament tot sobre plaques excepte el 2 llarg. El conglomerat es bó, exceptuant alguns passos en el 2 llarg on esperem que amb la neteja efectuada i el pas de les cordades(si es que algú s’hi apropa) la cosa millori!

L’aproximació: tenim dos opcions, la que hem fet servir nosaltres per obrir la via es:
Agafant la carretera de Monistrol al Monastir, passat el camp de futbol tenim un aparcament a mà esquerra, aparcant al punt més alt abans d’un fort revolt a la dreta. D’aquí un caminet amunt fins una pista de terra que seguirem cap a l’esquerra sempre planejant bastant fins al final on hi ha la casa les aigües, sempre amb bones vistes de la cara nord-est de Montserrat, d’aquí un caminet per sota del serrat dels Mullapans fins a peu de via. total aprox. 50 minuts.
L’altra opció es desde el Monastir, baixar pel camí de les aigües fins a la pista i a la dreta agafar el camí per sota del serrat dels Mullapans.

Descens: Podem fer dos ràpels fins a terra, o des de el cim, pujar una mica en diagonal a la dreta(fita) i ja planejant anar a passar per sota d’un gran bolc i tot seguit per sobre de la torre d’electricitat fins veure a sota el camí de les aigües.

Llarg-1 25m/ 6c: entrada dura, on tenim el pas de 6c, per superar la primera xapa, aquí veiem el Blai barallant-s'hi...

tot seguit placa fina mantinguda, que va perdent dificultat fins arribar a reunió sota el desplom.
En la foto, la Clara guanyant-se el primer llarg, i a sobre el Blai enllestin el segon....

Llarg-2 25m/6c: En aquest llarg els passos clau estan a l'entrada de cada un dels dos diedres. Sortim a la dreta, un primer diedre amb entrada una mica trencada per sortir-ne fàcilment a la dreta a buscar un segon diedre, també amb entrada dura, del que també sortim fàcilment a la dreta per quedar-nos sota un nou mur.
En la foto l'Antxi superant el pas del primer diedre en Ae....
Llarg-3 20m / 6a+: Pas clau sortint de la reunió, tot seguit en placa, petit flanqueig a l’esquerra i recte amunt fins un altre mur.
En la foto jo! a meitat del flanqueig a l'esquerra...

Llarg-4 30m / 6a+: Igual que els llargs anteriors, el pas clau sortint de la reunió.
En la foto en Ciscu currant-se'l...i la Lu que prepara els estreps i la cinta rígida!
per seguir en placa cada cop més fàcil, fins per terreny fàcil anar a la dreta a superar un petit mur, superat aquest pujar per l’esquerra del bony i trobarem la reunió.
L'Antxi en el darrer llarg .....
Una via feta(ja tocava) amb ganes amb la meva parella d'escalada de sempre, fins que va aparèixer l'Antxi, en Blai, tot un mestre, amic i senyor a la paret(i fora)! (per mi clar!)
per que la gent la gaudeixi sense patir massa.

Esperem que us agradi!!!!!!
A la nit la botifarrada que teníem que fer per dinar...però la planificació sembla que no es lo nostre!!!
Gracies a la companyia del dia de la primera repetició, Lu, Clara, Neus, Antxi, Ciscu, i els absents, la Raquel i el Marc!

Gracies Blai!!!!!!

Raquel ha dit...

Mmmm... quina bona pinta!!
Felicitats als dos per l'obertura!! Espero poder felicitar-vos personalment i també una vegada hagi fet la via!!
I... telaaa... fàcil no és, eh!! Je, je!! Ara ja aniré previnguda!

Ja sabeu que m'hagués agradat ser-hi... a la via i a la butifarrada! Snif!

Enhorabona per la via. Espero poder-la provar, però 6c bufff és molt dur per mi.

Bon dia Raquel! gracies!!! espero que et trobis millor! ja diràs que tal! segur que la fas molt tranquilament!

Mingo! segur que la pots fer! el máxim obligat creiem que es 6a, i els passos durs son curts i localitzats sempre al sortir de la reunió!!

Pietro ha dit...

Felicitats i gràcies per l'obertura i per donar-la a conèixer! Té molt bona pinta!

Merci Pere! per nosaltres també te bona pinta! tot i aixó no creiem que s'hi apropi massa gent a fer-la, cosa que per altra banda es un al.licient ja que s'esclarà més tranquil!!!je je je!!

Què hi fa un home de seny com tu en una via com aquesta ? Veient la ressenya ara entenc que féssiu slow climbing....

De moment no aniré a provar-la, espero que no et sàpiga greu !

Ah, me n'oblidaba: la meva enhorabona a tots dos !!

OEOEOEOEOE!!!
Ja tenim una via feta a Montserrat!
I a més a més moooolt xula, us la recomano. Com a molt és 6a obligat i la pedra és boníssima excepte en el segon llarg que te algun tros trencadet en la fisura.
Ens faria molta ilu que la féssiu i ens diguéssiu el que us sembla.
Raquel, llàstima que no us vàreu poder quedar.
Suposo que això de senyor ho diu el Llorenç en plan de conya. Veient la foto com menjo les costelles de xai semblo un cromañon!
Estic molt content, per que soc no se si el pare o la mare de la criatura!

Joan! estic segur que l'aniràs a fer i t'agradarà, potser et sentiràs una mica observat per l'aeri pero cap problema! es una via que cal intentar-la en lliure tot el que es pugui ja que la roca es deixa!

Blai! m'ha agradat compartir amb tu aquesta experiencia! i veure't entre merlets i ungles...je je je! aixó no ho expliquis als del roco!!