Via Mas Colomer a les roques de Benet (A1, V+/220m)

Via Mas Colomer la les Roques de Benet (220m) V+/A1
Des de que em vaig posar per primer cop un arnés, sempre m’havia fascinat poder escalar algun dia les roques de Benet. Com a fill d’Horta les he vist tota la vida davant de casa, i no he parat de mirar les seves parets cada vegada que m’hi he acostat fent excursions per la zona…..quan veus les roques de Benet, significa que ja estàs a casa amb la família.
Per aquesta raó, de la mateixa manera que era un somni escalar-les, el respecte i la por a no ser capaç de sortir per dalt, havia fet que mai m’hagués vist amb forces per fer-la…..
Finalment, aquest cap de setmana sense pensar-ho massa, ens hi vam enfilar, després d’uns dies plovent, la roca estava regalimant per tot arreu, però des de sota semblava que la línia estava seca.
La via puja per l'extrem dret de les roques de Benet...
Aproximació: Sortint des de Horta de Sant Joan, anirem direcció als ports, (carretera cap a Arnes) Al primer encreuament anirem cap a Arnes, i immediatament un trencall a l’esquerra que ens porta cap a dintre als ports…..seguirem cap a dintre fins un trencall a l’esquerra, a sobre del que veiem les roques de Benet, (si ens passem el trencall hi ha un pontet sobre un barrant i s’inicia una pujada molt llarga que ens porta a perdre de vista les roques)
Seguint trencall a l’esquerra amunt, pujarem gairebé fins la base de les roques, on hi ha un altre camí que surt a l’esquerra, hi ha un indicador de limitació de l’escalada) i seguirem pel camí fins trobar-nos sota la llastra on aparcarem…també podem aparcar a l’encreuament on hi ha la senyal de limitació d’escalada, ja que es per on tornarem.
L’aproximació es evident per un barranc que ens porta fins peu de via en 5 minuts…
La via, es pot definir en 4 parts importants, una fins la fissura central, una altra els dos llargs de la fissura, els trams d'artificial i finalment un divertiment fins al cim....Les dues tirades de la fissura son per mi les mes difícils, amb roca mediocre i força atlètic i on cal autoprotegir bastant. Passada la fissura la roca millora moltíssim i ja fins a cim ens mourem per terreny molt més segur.
1 llarg (V/50m): Puja per una fissura diedre, que ens porta fin son la llastra es separa de la roca, sols hi ha un parabolt en el pas més complicat, la resta cal equipar…ens vam trobar el pas anterior al parabolt regalimant d’aigua…els friends entren prou be…..
2 llarg (IV/20m): travessia a l’esquerra, amb tot el pati a sota, i sobre una roca un pel delicada, els bolos no donen massa confiança, tot i això aguanten, trobarem un parabolt i un pont de roca…fins arribar a la vertical de la fissura principal de la via.
3 llarg(V+/20m): puja per la fissura que desploma, anem trobant algun clau, parabolt o pont de roca, que ens ajuden a progressar pas a pas….
Punt crític del llarg, sortint dels dos primers claus, (molt junts) en un pas força atlètic, se’m va arrancar un bolo i la volada sobre la feixa va ser molt maca! Gracies a l’Antxi, i el personatge que va posar el clau no vaig picar sobre la feixa…això si, el bolo(gran!) va venir al darrera i em va caure entre el coll i l’espatlla, res seguir amunt escalant que es el que em vingut a fer! Ara el pas es lleugerament diferent…potser que sigui el llarg amb la roca mes polenta.
4 llarg(A1,V/ 30m): es pot empalmar amb l’anterior, la reunió es força penjada i no es massa còmoda, però va be per assegurar el pas de A1, no se si es pot fer en lliure, es un petit diedre que tira enrere i que cal protegir, fent pas d’estreps o A0 de friends i tascons fins una baga dubtosa…com més puja el llarg es fa més fàcil fins arribar a sota d’un sostre on hi ha la reunió.
5 llarg (V/20m): evita el sostre per la seva esquerra, pujant en placa, el pas difícil està protegit pel parabolt, nosaltres el vam trobar completament moll, regalimant aigua per tot arreu, i vam tenir que tirar d'estrep per sortir-ne...després seguint amunt cada cop està menys inclinat fins arribar a sobre del sostre. Trobarem dos parabolts….
Vista des de la reunió sota el sostre......amb ambient...
6 llarg (V, Ae/20m): Surt en artificial, 3 o 4 passos per sortir en lliure per una vira - llastreta..que ens porta cap a la dreta, està descomposta i tot i no ser difícil, no es fàcil de protegir…després segueix en artificial fins una reunió completament penjada…es preferible fer-la ja que si l’encadenem amb la següent tirada, tindrem problemes de fregament.
7llarg (Ae,V/20m): s’inicia en artificial, diuen que es 6a, es pot intentar ja que estan molt junts els parabolts…4 xapes i sortim en lliure cap a la dreta a buscar el pas més fàcil per tornar a l’esperó uns metres mes amunt. Equipat.
8 llarg (V/40m): tot i que no veiem res, si anem a la dreta i amunt trobarem un primer parabolt, i seguint el camí més evident anirem trobant algun clau amagat que ens condueix fins al cim.
Descens: Un cop acabada la via encara no estem al cim real de les roques, però ja sortim caminant, anirem primer cap a la paret que tenim al davant per desviar-nos a la dreta, seguint tot el perfil més planer de la roca, hi ha alguna fita que es veu des de l’última reunió, aquest flanqueig ens porta fins una canal herbosa, que remuntarem per baixar per la canal de la dreta paral.lela…després seguirem el caminet fins a la camí i d’aquí fins al cotxe.

Participants: Antxi i Llorenç

Vaja ensurt!
Sort q steu be!
Sou uns megakraks!
moltes felicitats!!!!!!!

Enhorabona, és una senyora via, jo també fa temps que la tinc a la llista. Just des del primer cop que la vaig veure des de baix !!

Felicitats, Cartero!

el susto del bolo era el que etfaltava per donar-li un poquet més d'épica!

Fisn aviat

Bones!!!

Pere, el susto va se gros, tot i que de por no massa! vaig tenir més negit en el llarg d'A1 penjat de l'alien vermell, i estirant-me per arribar a la baga dubtosa....

Gatsaule, tens que fer-la algún dia! segur que t'agradarà molt! es de les vies que he fet amb més pati mantingut...

Xus!! la via impresionant! i cert lo del bolo va servir per tenir-li encara més respècte! Ja feia molts anys que tenia ganes de barallar-m'hi....i finalment s'ha fet! recordo que vas dir que l'havies fet amb l'equipament vell! quina por!!

El cap de setmana del 27-28 tornem a Horta, ara caldrà buscar-ne una altra!

PGB ha dit...

Jo no tindria collons d'enfilarme aqui amb aquest pati i aquestes precarietats! :)

Enhorabona pel viote!

Pekas ha dit...

Pues jo fa molt de temps que no vaig per aquests indrets... :-(((

Jueerrrr... nois... es que tenim tanta roca.. :-)))))))

salut i muntanyes... company...

eiii!!!
jo l'altre dia me la mirava molt....
MOltes felicitats!!
entenc la teva i.lusio!!

ara que..ho sento abans que la Mas colomer... per mi la KRT...

Felicitats altre cop i esteu fets unes fieres!!!

una abraçada!!

Pietro ha dit...

Aiiii la Mas-Colomer!...quins records! A mi se m'hi va fer de nit! Sort d'en Xavi G. i la lluna plena vem poder sortir quan ja em temia un vivac dels macos macos jejeje
Felicitats, trobo que és un tros de via!

je je je!!!
Pekas! ja va sent hora de que hi tornis! segur que t'emportaries alguna sorpresa! s'han equipat i reequipat moltes coses!
Lux, el finde 27-28 t'apuntes a fer la KRT?!?!?!je je je i de fieres res!!! inconcients en tot cas! Segur que t'agradaria molt!

Pietro, sortir a fosques de les roques de Benet te la seva gracia! Cert es un tros de via que cal fer si vols di que has escalat als ports!

Xavi ha dit...

Quina maravella els Ports!! Un lloc sempre sorprenent i de visita anual imprescindible. La via xula, però jo la vaig trobar més difícil del que semblava a la ressenya. I com diu en Pietro la vem acabar de nit i lliurant-nos pels pèls d'un vivac. Déu n'hi do aquests clàssics les vies que obrien.

Cert, per mi també va ser mes dura del que m'esperava, sobretot els dos llargs de fisura, on el A1 es en molts més passos dels que em pensava, i tot tira enrrera, la resta els graus no son barats....però la via s'ho val!
No es per comparar, però si per que la gent tingui una orientació!!!je je je, nosaltres vam tardar unes 5hores i mitja, més una hora més en el descens, total unes 7 hores de cotxe a cotxe.....cal agafar-la de bon matí....ja que ara els dies a son més curts....

roger borrull roig ha dit...

Bona tarda!
EStic buscant info de les vies badall sud i passada per aigua a la cara sud de les roques benet, tinc la guia dels ports rock pero la info és una mica escasa si hem podeu dir algo...
merci! apa salut i roca!